افزایش پیوستن دختران اروپایی به گروه‌های تروریستی

شنبه 8 فروردين 1394 - 21:55

بروکسل (العالم) - پدیده فرار دختران اروپایی و پیوستن آن ها به گروه های تروریستی در سوریه، با تبلیغات فزایندۀ این گروه‌ها در حال گسترش است.

خبرنگار العام در بروکسل که به دیدن مادر یکی از این دختران رفته بود، گزارش داد: سمیره، مادر نورا، تنها یکی از چند هزار مادری است که دختران شان از اروپا فرار کرده و بعدها معلوم شده که به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند.

سمیره در گفت و گو با خبرنگار العالم درباره چگونگی جذب جوانان اروپایی به داعش، می گوید: آن ها که در فرار و جذب جوانان ما دست دارند، توانسته اند از نقاط ضعف آن ها - که از آن بی خبر بوده ایم – سوء استفاده کنند و ظرف مدت چند ماه آن ها را به سوریه ببرند.

وی در این باره توضیح می دهد: کسانی که دخترم را برای پیوستن به تندروها و تکفیری ها جذب کردند از احساسات مذهبی او سوء استفاده کردند و او را شستشوی مغزی دادند.

گفتنی است نورا پس از پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه از آنجا با مادرش تماس تلفنی برقرار کرد.

سمیره درباره فرار دخترش به سوریه و قرار گرفتن در کنار تروریست های داعش، می گوید: او چند بار قبلا تلاش کرده بود که از بلژیک خارج شود اما مقامات این کشور او را دستگیر و مدارکش را مصادره کرده بودند و او را زیر نظر داشتند.

وی در عین حال گفت: پس از خروج دخترش از بلژیک از پلیس این کشور برای یافتن وی کمک خواسته بود، اما پلیس این کشور در این خصوص اقدامی نکرد.

از سوی دیگر، "بریجیت مارشال" پژوهشگر امور گروه های تندرو، به خبرنگار العالم گفت: گروه های تندرو که در جذب جوانان اروپایی دست دارند همه تلاش خود را برای قطع ارتباط این جوانان با خانواده های شان، در دوره قبل از سفر به سوریه، انجام می دهند.

تاکنون شمار زیادی از دختران اروپایی - آمریکایی به منظور پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه به منظور شرکت در اقدام ضداسلامی "جهاد النکاح" از خانه و کاشانه خود فرار کرده و از طریق ترکیه خود را به سوریه رسانده اند که شماری از آنها کشته شده و شماری نیز با دیدن سراب و مورد سو استفاده قرار گرفتن به کشور خود بازگشته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها