تهدید تروریستی جدید القاعده در تونس

تهدید تروریستی جدید القاعده در تونس
دوشنبه 10 فروردين 1394 - 23:07

العالم- گروه تروریستی موسوم به "گردان عقبة بن نافع" - وابسته به القاعده – یک روز پس از راهپیمایی گسترده مردم تونس علیه تروریسم، به انجام حملات تروریستی جدید در این کشور تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری ترکیه ای "آناتولی"، این گروه تروریستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیات موزه ملی باردو تنها جنبه آزمایشی داشت و برای نشان دادن آسانی رخنه در مربع امنیتی شما (دولت تونس) بود و این قبیل عملیات ادامه خواهد داشت.
این در حالی است که یک روز پس از حمله تروریستی به موزه باردو گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی مسئولیت حمله به این موزه را به عهده گرفته بود.
وزارت کشور تونس روز گذشته تاکید کرد که "لقمان ابو صخر" متهم طراحی حمله تروریستی باردو و 8 تروریست دیگر را در عملیاتی در استان قفصه در جنوب غربی تونس به هلاکت رسانده است.
پایگاه اینترنتی "افریقیه للاعلام"، وابسته به گروه تروریستی مذکور، در این خصوص نوشت: گردان عقبة بن نافع به کشته شدن تعدادی از افراد خود بدون اشاره به تعداد آن ها اعتراف کرده است.
خالد بن حمادی الشایب ملقب به لقمان ابو صخر - اهل الجزائر - سرکرده گروه تروریستی مذکور از مهم ترین تروریست های تحت پیگرد مقامات امنیتی تونس است؛ وی متهم به طراحی حمله به موزه باردو در 18 مارس است که منجر به مرگ 24 نفر شد.
وزارت کشور تونس گروه مذکور را مسئول همه حملات تروریستی معرفی می کند که از سال 2012 در تونس صورت گرفته است.
گروه مذکور تهدید کرده است که محمد علی العروی، سخنگوی رسمی وزارت کشور تونس را ترور خواهد کرد.
دهها هزار تونسی و شماری از مسئولان و شخصیت های این کشور و کشورهای دیگر عربی و غیر عربی روز گذشته در این کشور راهپیمایی ضد تروریستی برگزار کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها