تل آویو: موشک یاخونت در اختیار حزب الله است

تل آویو: موشک یاخونت در اختیار حزب الله است
سه شنبه 11 فروردين 1394 - 11:12

العالم ـ برخی منابع نظامی اسراییلی ادعا کردند که موشک روسی پیشرفته "یاخونت" از سوریه به لبنان منتقل شده و اینک در اختیار حزب الله است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نظامی اسراییلی اظهار کردند که حزب الله اینک موشکهای پیشرفته از نوع یاخونت در اختیار دارد که این امر ارتش اسراییل را وادار می کند تا راهبردهای خود را تغییر داده و به مواضع پیشین خود بازگردد و برای جنگ آتی با حزب الله آماده شود.

شبکه یک العبریه به نقل از منابعی تاکید کرد که موشک بسیار پیشرفته روسیه از سوریه به لبنان رسید.دستگاه های اطلاعاتی اسراییل تا این لحظه از تعیین تعداد موشکها ناتوان هستند و نمی دانند که آیا این موشکها محدود و یا دهها عدد از آنها وجود دارد. این نوع از موشک ها که به دقت و رادارگریزی معروف هستند، تهدید راهبردی گسترده ای برای ناوگان دریایی اسراییل و نیز تاسیسات اقتصادی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه به شمار می آید.

سرهنگ دیوید سلامی فرمانده پایگاه دریایی حیفا در ارتش رژیم اشغالگرگفت: ناوگان دریایی در ارتش، با منطقه شمالی یعنی سوریه و لبنان به عنوان تهدیدی احتمالی برای شلیک موشکهای یاخونت برخورد می کند. ارتش اسراییل بر اساس این فرضیه اطلاعاتی عمل می کند که تمام آنچه که اسراییل را از جانب سوریه تهدید می کرد، اینک در اختیار حزب الله قرار گرفته و "ایران که به سوریه سلاح می فرستد، سلاح ها را همچنین به حزب الله لبنان ارسال می کند".

وی تصریح کرد که جنگ آتی با حزب الله بسیار متفاوت با جنگهای سابق خواهد بود، زیرا حزب الله در جنگ 2006 ابزارهای جنگی پیشرفته که تهدیدی بنیادی برای اسراییل به شمار می آید، در اختیار نداشت اما امروز از این توانمندی برخوردار شده است. موشکهای زمین به دریا در سالهای اخیر از لحاظ تعداد و از لحاظ کارآمدی نزد سوریه و حزب الله افزایش پیدا کرد که  نه تنها شناورهای اسراییلی بلکه سکوهای گازی در دریای مدیترانه را نیز تهدید می کند.

یاخونت نه فقط یک سلاح دریایی است بلکه می تواند موشکی علیه اهداف و مواضع زمینی نیز باشد.

پربیننده ترین خبرها