پرچم عراق بر فراز ساختمان های تکریت

پرچم عراق بر فراز ساختمان های تکریت
سه شنبه 11 فروردين 1394 - 12:42

العالم ـ نیروهای پلیس فدرال و نیروهای داوطلب مردمی روز دوشنبه به دنبال آزاد سازی بخش های مهمی از تکریت پرچم عراق را بر فراز مسجد جامع بزرگ این شهر ، ساختمان استانداری و دانشکده پزشکی به اهتزار درآوردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی اینک در نزدیکی کاخهای ریاست جمهور در شهر تکریت در استان صلاح الدین قراردارند.

نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی پیشتر در روز دوشنبه پس از کشته شدن بیش از حدود 40 نفر از عناصر داعش، توانستند پرچم عراق را بر بالای بیمارستان تکریت و ساختمان دولتی در مرکز شهر به اهتزاز درآورند.

شبکه اطلاع رسانی عراق به نقل از خالد جسام رییس کمیته امنیتی در شورای استان صلاح الدین گزارش کرد :  نیروهای ما مناطق الهیاکل، الدیوم، حی الطین و منطقه اطراف بیمارستان تکریت را آزاد کرده و به مرکز استان نزدیک شدند و پیش بینی می شود که عملیات نظامی در تکریت طی 48 ساعت آتی یکسره شود.

وی خاطرنشان کرد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از نشست با فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی، مشارکت ائتلاف بین المللی در عملیات تکریت را متوقف کرد.

جواد طلیباوی یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی تصریح کرد که نیروهای امنیتی مشترک با پشتیبانی هواپیماهای ارتش توانستند 8 هزار کیلومتر مربع را از دست باندهای تروریست داعش در استان صلاح الدین آزاد کنند. پس از آنکه چندین محور تکریت به محاصره نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق در آمد ، داعش اینک در نوعی سردرگمی بسر می برد .

وی افزود: فرماندهان امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی برای آزادی کامل استان صلاح الدین از دست تروریستهای داعش در حال هماهنگی گسترده هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها