اوضاع قربانیان حملات جنگنده های سعودی در یمن

سه شنبه 11 فروردين 1394 - 14:18

العالم - جنگنده های عربستان سعودی مناطق مسکونی صنعا از جمله منطقه بنی حوات در شمال پایتخت را هدف قرار دادند و علاوه بر منهدم کردن 14 منزل مسکونی، ده ها غیرنظامی یمنی را کشته و زخمی و آواره کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از صنعا، بنی حوات، از مناطق شمال صنعا پایتخت یمن، پس از حمله یکشنبه شب جنگنده های سعودی به ویرانه ای تبدیل و با خاک یکسان شده است.

یکی از شهروندان یمنی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: ناگهان صدای انفجار شنیدیم و خاک و خرده شیشه های شکسته بر سرمان ریخت، وقتی ازخانه خارج شدیم 14 ساختمان اطرافمان را مشاهده کردیم که به همراه ساکنانشان نابود شده بودند. در این میان، خانواده صالح الذیفانی، برای ساختن خانۀ خود، رنج ها و مصیبت های فراوانی متحمل شدند تا توانستند صاحب یک خانه شوند، اما در حمله جنگنده های آل سعود، ثمرۀ سال ها زحمت و تلاش آنان ، در مدت چند ثانیه با خاک یکسان شد، بی آن که این خانواده مرتکب گناهی شده باشد.

ام ابراهیم، مادر خانواده در این خصوص گفت: خانه من منهدم شد و اکنون دیگر نمی توان در آن زندگی کرد. اما چه می شود کرد، خواست خداست و ما در برابر خواست خدا تسلیم هستیم.

وی درباره لحظه حمله هوایی گفت: شب بود و ما در خواب بودیم، ناگهان درها و دیوارها منفجر شد و ما به صورت معجزه واری از مرگ جان به در بردیم.

ام ابراهیم در ادامه پیامی به پادشاهان و حکام عرب و کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن فرستاد و گفت: آن ها می گویند که از ملت یمن حمایت می کنند، آیا منظورشان از حمایت همین است؟ این دقیقا کشتار ملت یمن است، حمایت، با خصومت و دشمنی تامین نمی شود، بلکه با تعقل و گفت وگو فراهم می شود تا زمینه حاکمیت عدالت فراهم شود نه این که هر چه هست و نیست را نابود کنند.

پدر این خانواده، نابیناست و فرزندانِ آن، فراری شده اند و مادر، مصیبت دیده است و این، وضع بسیاری دیگر از خانواده های یمنی است که در حملات جنگنده های سعودی به صنعا، آواره شده اند.

با این حال و با وجود ادامه تجاوزها و افزایش خسارت های مالی و جانی، شهروندان سادۀ یمنی، همچنان به زندگی عادی خود ادامه می دهند، هرچند دلی دردمند از فقدان عزیزان و نزدیکان خود دارند.

31-07:35
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها