داعش از بخش های مهم تکریت بیرون رانده شد+فیلم

سه شنبه 11 فروردين 1394 - 14:34

العالم - نیروهای ارتش عراق و داوطلبان مردمی در عملیات مشترک ، امروز سه شنبه تروریست های داعش را از بخش های مهمی از شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین بیرون راندند.

به گزارش خبرنگارشبکه العالم ، نیروهای عراقی امروز موفق شدند 13 ساختمان مهم معروف به کاخ های ریاست جمهوری و تعدادی مرکز دولتی و امنیتی و مرکز استانداری را پاکسازی کنند.

نیروهای داعش با به جا گذاشتن تلفات گسترده همچنان در حال عقب نشینی از مناطق مختلف تکریت هستند و نبرد نزدیک نیروها ادامه دارد.

نیروهای عراقی در عملیات روز گذشته هم با پشتیبانی داوطلبان مردمی پس از به هلاکت رساندن 36 عنصر داعشی، توانستند بیمارستان تکریت و ساختمان دولتی را پاکسازی کنند و پیشروی بزرگی در دو محور شمالی و غربی به سمت مرکز شهر و کاخهای ریاست جمهوری به ثبت برسانند.

در حالی که عملیات مشترک نیروهای عراقی در استان صلاح الدین همچنان ادامه دارد، این نیروها با ایجاد محوری جدید، به مرکز استان یورش برده و گروه های تروریست را غافلگیر کردند.

عبدالوهاب ساعدی فرمانده عملیات صلاح الدین در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: محورهای جدیدی در نظر می گیریم تا تروریستها را بیشتر تحت محاصره قرار دهیم و خسارتها را تا حد امکان کاهش دهیم و انشاءالله به زودی در مرکز تکریت خواهیم بود.

شمار زیادی از نیروهای داوطلب مردمی در جبهه های مختلف در کنار نیروهای عراقی حضوردارند، و درشرایطی که عدم دخالت هواپیماهای ائتلاف آمریکایی در آزادسازی تکریت اعلام شد؛ تعداد مبارزان عراقی در این جبهه برای نبرد با تروریست های داعش اکنون به حدود 20 هزار نفر رسیده است.

سرتیپ ثامر الحسینی فرمانده تیپ "واکنش سریع" در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد که بیش از 20 هزار مبارز در این عملیات مشارکت کردند و نیز تمام واحدها و دستگاه های امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی با تمام گروههای خود در این عملیات حضور دارند.

نیروهای عراقی پیشرفت بزرگی در محورهای شمالی تکریت به سمت کاخهای ریاست جمهوری به ثبت رساندند تا با این کاربه زمان برافراشتن پرچم عراق بر تمام شهر نزدیک شوند.

در شمال عراق نیز نیروهای کرد بیش از 30 نفر از عناصر مسلح را طی یک عملیات نظامی ویژه در محور تلعفر سنجار در غرب شهر موصل به هلاکت رساندند.
MKH-31-05:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها