شکنجه در زندان های بحرین ادامه دارد

شکنجه در زندان های بحرین ادامه دارد
سه شنبه 11 فروردين 1394 - 22:35

مجله آمریکایی "فارن پالیسی" نوشت، به رغم وعده های تغییر؛ نقض حقوق بشر توسط پلیس و دستگاه های امنیتی بحرین ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت اینترنتی "مرآه البحرین" به نقل از این مجله گزارش داد، "اسماء درویش" فعال بحرینی پس از گذشت دو هفته از بازداشت ناگهانی همسرش توسط پلیس شهر "ستره" در 16 فوریه 2015 توانست شوهرش را ببیند. 
فارن پالیسی نوشت: اینکه افراد نقابدار با خودروهای زرهی و شمار زیادی پلیس مسلح وی را بازداشت کردند به اندازه کافی درد آور است، اما آنچه حسین جواد همسر درویش پس از مدتی گفت نگران کننده تر به نظر می رسد. به رغم آنکه "حسین جواد" (پرویز) مردی آرام و معمولا قوی است اما گریست وقتی به یاد می آورد که چطور حقوقش توسط نیروهای بحرینی نقض شد.
افراد او را به ساختمان اداره تحقیقات جنایی در منامه پایتخت بحرین آوردند و کتک زدند. درویش گفت، لباس های حسین را در آورده، از وی فیلمبرداری کرده و عکس گرفتند.
جواد به همسرش گفت که در جریان بازجویی روزمره که تا 12 ساعت ادامه داشت به طور شبه مستمر در معرض خشونت قرار داشت و این خشونت گاهی تا حد آزار جنسی و تهدید می رسید.  
پایگاه اینترنتی "التقریر" نوشت، این فرد در یک زندان بسیار سرد قرار داده شد، نگهبانان او را می زدند، صدای فریاد زندانیان دیگر که به خاطر شکنجه با شوک الکتریکی بود، شنیده می شد.   
بازجویان به وی گفتند اگر به انجام جرم علیه رژیم اعتراف نکند با این رفتار مواجه خواهد شد.
همسرش نیز همین کار را کرد و در زمان حاضر در بازداشتگاه "الحوض الجاف" در شهر منامه در انتظار محاکمه است.   
این مجله آمریکایی افزود، اظهارات جواد برای همسرش مشخص بود، وی به عنوان عضو سازمان حقوق بشر اروپا بحرین گفت که به خوبی می داند قربانیان دستگاه امنیتی سرکوبگر در این رژیم خلیجی معمولا در زمینه نقض حقوقشان در زمان بازداشت شکایت دارند.  
وی گفت، موضوع شکنجه در بحرین موضوعی پنهان نیست. گزارش سال 2010 دیدبان حقوق بشر حاکی از شیوه های منظم بدرفتاری از یک دهه قبل می باشد، این نقض یک سال پس حمله به تظاهرکنندگان هوادار دمکراسی در سال 2011  احیا شد.  
فارن پالسی خاطرنشان کرد، رژیم بحرین از سال 2007 برای تحقق اهداف خود در زمینه اعتراف افراد مظنون امنیتی بارها به شکنجه روی آورد. 
موضوع استفاده از تجاوز جنسی ، وادار ساختن فرد به اعتراف و شکنجه پس از اعتراضات سال 2011 که عربستان به سرکوب آن کمک کرد، دیگر بار مطرح شد. 
اشخاصی مانند "عبدالهادی الخواجه" رییس مرکز حقوق بشر بحرین از سوی دادگاه نظامی به حبس ابد محکوم شدند آن هم بر اساس ادله ای که زیر شکنجه اخذ شده است.

این مجلهع آمریکایی افزود، بازداشت ناگهانی جواد جدید ترین اقدام رژیم آل خلیفه در چارچوب فعالیت علیه فعالان سیاسی در ماه های اخیر می باشد.
از مهمترین اشخاصی که هدف قرار گرفته اند "نبیل رجب" حقوقدان معروف است که به خاطر نوشتن مطالبی در صفحه اش در "تویتر" که توهین به نهادهای رژیم محسوب شد،به شش ماه زندان محکوم شده است.   
این پس از صدور حکم زندان "زینب الخواجه" فعال معروف بحرینی به مدت 3 سال به اتهام پاره کردن تصویر پادشاه و بازداشت "شیخ علی سلمان" رهبر معارضین سیاسی بحرین در ماه دسامبر 2014 به اتهام تلاش برای سرنگونی و تغییر نظام سیاسی با استفاده از زور و تحریک  مردم به نافرمانی مدنی در سخنرانی های علنی اش بود.  
یکی از دادگاه های بحرین در فوریه 2015 آزادی سلمان به قید ضمانت را نپذیرفت که به همین دلیل هنوز وی زندانی است.
البته زینب الخواجه ماه دسامبر 2014 به قید ضمانت آزاد شد اما ممکن است هر زمان دوباره بازداشت شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها