گزارش العالم از جدیدترین موفقیت ارتش سوریه + ویدئو

چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 11:58

ارتش سوریه در پی پاکسازی شماری از تپه های راهبردی از عناصر گروه تروریستی جبهه النصره، کوههای غربی شهر الزبدانی در ریف دمشق را به طور کامل به کنترل خود در آورد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد: ارتش سوریه توانست پس از پاکسازی تپه راهبردی "الهوه" و منطقه "شعیب الالد"، به طور کامل کوههای غربی منطقه الزبدانی در ریف دمشق را به کنترل خود در بیاورد.

این عملیات ارتش سوریه به کشته شدن شماری از افراد مسلح و عقب نشینی برخی از آنان به سمت شهر الزبدانی منجر شد. این افراد مسلح، کشته ها و مقرهای آموزشی خود که در آن سنگر گرفته بودند، رها کرده و محل را ترک کردند.

این عملیات نظامی زیاد طول نکشید و پرچم سوریه به سرعت بر فراز سراسر کوههای غربی منطقه الزبدانی در ریف دمشق برافراشته شد تا ارتش سوریه بر تل الهوه و شعیب الالد  تسلط یابد و این  پیروزی را به پیروزی های دیگر خود در فتح تپه هایی مانند قرقماز، راس الخشعه، شیر القرن، شیر الهوه، بیرکاسو، قصر نمرود، جبل الشیخ منصور، راس القرن و الشقیف الاحمر بیفزاید و احتمال نزدیک شدن به آغاز درگیری در الزبدانی و اخراج افراد مسلح از این شهر را تقویت کند. 

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم که در محل حضور داشت، گفت: تپه راهبردی الهوه، بلندترین ارتفاعات سلسله جبال الزبدانی است که عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در آنجا مستقر بودند و ارتش سوریه این تپه را به کنترل خود در آورد.

وی افزود: ماموریت ارتش سوریه در این مساحت گسترده - با توجه به تپه های زیاد و شرایط نامساعد جوی و صخره ها- کار آسانی نبود.

دارین فضل گفت: افراد مسلحی که پایگاههای خود را برای بیش از سه سال استحکام بخشیده و اردوگاههای آموزشی را در این مناطق دایر کرده بودند، مدت زیادی مقاومت نکردند زیرا این درگیریها به کشته شدن شمار زیادی از آنان و عقب نشینی برخی از آنان به سمت شهر الزبدانی منجر شد؛ به گونه ای که افراد مسلح، کشته های خود را همانگونه به حال خود رها کردند. برخی عکسها بیانگر آن است که اجساد برجای مانده متعلق به اتباع کشورهای دیگر است.

بر اساس اعلام منابع نظامی، این دستاورد به گونه ای راه افراد مسلحی را که درصدد وصل کردن این تپه ها به محور جبل الشیخ و القنیطره بودند، بست اما ارتش سوریه هم اکنون درحال استحکام بخشیدن مواضع خود و ارزیابی موقعیت الزبدانی و دشتهای آن جهت آماده شدن برای ماموریت دیگری است.

خبرنگار العالم گفت: الزبدانی، پشت این کوهها قرار دارد که ارتش سوریه و هم پیمانانش کاملا بر آن تسلط یافته اند.

یک سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره به نام "سعید" به همراه 12 عنصر مسلح نیز در دشت فلیطه در کوهستان القلمون به هلاکت رسید. این عناصر در تلاش برای نفوذ به سمت مراکز نظامی ارتش سوریه در دشت فلیطه بودند.

پربیننده ترین خبرها