انهدام دومین شبکه جذب نیروی داعش در مغرب

انهدام دومین شبکه جذب نیروی داعش در مغرب
چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 18:47

دومین شبکه جذب و اعزام نیرو برای تروریست‌های داعش در مغرب متلاشی شد.

به گزارش شبکه خبری العالم، وزارت کشور مغرب امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند دومین شبکه جذب نیرو در شهر فأس جهت پیوستن به گروهک تروریستی داعش در سوریه را متلاشی کنند.

در بیانیه مزبور آمده است: " این اقدام توسط دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مرکز مبارزه با جاسوسی در داخل مغرب در چارچوب عملیات بازدارنده برای رویارویی با تهدیدات تروریستی صورت گرفت." 

پایگاه اینترنتی روسیا الیوم به نقل از بیانیه یاد شده افزود: رهبر این باند تبهکار با فرماندهان نظامی داعش در سوریه و عراق ارتباط تنگاتنگ داشت و دو طرف در خصوص پیوستن نیروهای داوطلب جدید به گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق هماهنگ عمل می کردند.

وزارت کشور مغرب خاطرنشان کرد: افراد داوطلب پس از جذب در اردوگاههای داعش جهت بکارگیری تسلیحات پیشرفته دوره های آموزش نظامی فشرده را سپری می کردند.

در همین راستا مقامات مغرب در 22 ماه مارس از انهدام بزرگ ترین شبکه تروریستی ظرف چند سال گذشته در این کشور خبر دادند که در 9 شهر پراکنده شده بود و تسلیحات و مهمات در اختیار داشت.

بر اساس تحقیق به عمل آمده شبکه مزبور می خواست اقدام تروریستی خطرناکی علیه امنیت و ثبات مغرب صورت دهد.

آخرین آمار رسمی نشان می دهد، مقامات مغرب از سال 2002 به این سو 132 شبکه تروریستی را منهدم کرده اند و تا کنون در ارتباط با اقدامات تروریستی در این کشور 2720 تن بازداشت شده اند و 267 تلاش تروریستی ناکام شکل گرفته است.

هم اکنون 1354 مغربی تبار که مستقیما از این کشور به داعش پیوسته اند، در میان عناصر این گروهک تروریستی در عراق و سوریه حضور دارند. این آمار، آن دسته از اتباع مغربی که از اروپا به این گروهک تروریستی ملحق شده اند را شامل نمی شود.

220 تن از مغربی های بازگشته از سوریه و عراق هم به دلیل دست داشتن در اقدامات تروریستی در زندان بسر می بردند.

کشور اسپانیا بزرگ ترین منبع تامین کننده سلاح برای بزرگ ترین شبکه تروریستی مغرب بشمار می رود. مقامات مغرب اخیرا اعلام کردند : شبکه تروریستی که اخیرا متلاشی شده، از شهر اسپانیایی ملیلیه واقع در شمال مغرب تسلیحات دریافت می کرده است.

عبدالحق الخیام مدیر دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مرکز مبارزه با جاسوسی در مغرب تاکید کرد: تحقیقات اولیه ثابت کرد که اسلحه از شهر ملیلیه آمده است اما مغرب برای انهدام این شبکه به عنوان بزرگ ترین شبکه تروریستی منهدم شده ظرف چند سال گذشته هیچگونه همکاری و کمکی از سوی نهادهای اسپانیایی دریافت نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها