ویدیو؛ تظاهرات بزرگ صنعا علیه تجاوزگران سعودی+قطعنامه

چهارشنبه 12 فروردين 1394 - 19:45

مردم یمن عصر امروز چهارشنبه در صنعا پایتخت، علیه تجاوز رژیم سعودی به کشورشان تظاهرات گسترده و با شکوهی برپا کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، آحاد مردم یمن برای نشان دادن ایستادگی خود در برابر تجاوز عربستان، بی توجه به احتمال تکرار حمله متجاوزان خارجی و تکفیری های دنباله رو آنها در داخل، در مرکز صنعا گردهم آمدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور قطعنامه ای به تظاهرات خود پایان دادند.

قطعنامه مزبور تاکید کرد: مردم یمن استوار در برابر تجاوزگران ایستاده اند و ملت علیرغم تمامی خطرها به میدان آمده است تا ایستادگی و پایمردی خود را به جهان ثابت کند.

در این قطعنامه آمده است: عربستان هدف را اشتباه انتخاب کرد و فلسطین را به حال خود رها کرد. تجاوز سعودی ها علیه یمن به دستور آمریکا صورت گرفت که در برابر عزم و اراده ملت یمن ناتوان باقی ماند.

قطعنامه راهپیمایی صنعا ادامه داد: اقدام تجاوزکارانه خودکامه عربستان علیه یمن در راستای خدمت به منافع دشمن امت مسلمان و در راس آنها رژیم صهیونیستی صورت گرفت. ما تجاوز ظالمانه را به شدت محکوم می کنیم و برای مقابله با آن با استفاده از تمامی ابزارهای موجود بسیج عمومی اعلام می کنیم.

این قعطنامه افزود: انهدام تاسیسات زیربنایی یمن بیانگر تجاوز وحشیانه رژیم سعودی است و ملت یمن به آتشفشانی علیه تجاوزگران تبدیل خواهد شد.

راهپیمایان همچنین خواستار پایان یافتن محاصره ملت یمن و انجام یک تحقیق بین المللی و محاکمه تمامی عوامل و همدستان این اقدام تجاوزکارانه علیه یمن شد.

قطعنامه این تظاهرات، بر لزوم ادامه رویارویی با گروهک های تکفیری تاکید کرد و سکوت مرگبار و مشکوک محافل جهانی و منطقه ای نسبت به جنایات صورت گرفته علیه ملت یمن را محکوم کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها