درگیری تروریستها در یرموک پس از ورود داعش + فیلم

پنج‌شنبه 13 فروردين 1394 - 14:10

دمشق (العالم) – با یورش عناصر داعش به اردوگاه یرموک در سوریه، گروه های تروریستی در این اردوگاه به شدت بایکدیگر درگیر شده اند.

خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد، گروه تروریستی داعش از سمت محله "الحجر الاسود" و خیابان "الثلاثین" به اردوگاه "یرموک" در جنوب دمشق یورش برد و با دیگر گروهک های تروریستی و در راس آنها گروهک موسوم به "گردانهای اکناف بیت المقدس" درگیر شد.
طرفهای فلسطینی خاطرنشان کردند: ورود داعش به این اردوگاه در راستای درگیری گروهکهای تروریست با یکدیگر شکل گرفت.
داعش همچنین پس از به هلاکت رسیدن شماری از جنگجویان دو طرف بر تعدادی از ساختمانها در منطقه امتداد یافته میان مسجد فلسطین تا خیابان اصلی یرموک تسلط یافت.
منابع فلسطینی گفتند: ورود داعش به اردوگاه یرموک با موج جدیدی از ویرانی همراه شده است و هدف از آن از بین بردن احتمال دستیابی به راه حل و برقراری صلح و آشتی است.
در همین راستا "انور رجا" رییس بخش سیاسی جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار العالم ابراز داشت: هر چند ورود داعش به درون یرموک را نباید دستکم گرفت اما باید به این نکته نیز توجه داشت که تمام قدرتهای مسلح موجود در این اردوگاه جریانهای تروریستی هستند.
انور افزود: این گروه های تروریستی بر سر مناطق تحت نفوذ خود، با یکدیگر درگیر هستند. درگیری میان گروهک اکناف بیت المقدس و داعش بخاطر اردوگاه و مردم ساکن در آن نیست. ارتش سوریه به عملیات نظامی خود به ویژه پس از تسلط یافتن بر بلندیهای الزبدانی در تمام مناطق ریف دمشق ادامه می دهد. شهر الزبدانی هم اکنون در محاصره ارتش سوریه قرار گرفته است.
وی گفت: دستاوردهای ارتش سوریه ظرف چند ساعت گذشته به او اجازه می دهد تا عملیات نظامی خود را در شهر الزبدانی گسترش دهد.

از سوی دیگر، ارتش سوریه در منطقه غوطه دمشق در رویارویی با نفوذ تروریستها از دو شهرک زبدین و الرکابیه در محله جوبر در نزدیکی پایتخت 26 تروریست را به هلاکت رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها