شایعه عجیب وزیرخارجه بحرین ضد ایران

شایعه عجیب وزیرخارجه بحرین ضد ایران
دوشنبه 17 فروردين 1394 - 10:23

وزیر خارجه بحرین همچنان در حال انتشار خبرهای دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق شبکه‌های اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "مرآه البحرین" شایعه اخیر وزیر خارجه این کشور را با تفاهم هسته‌ای ایران و 1+5 مرتبط دانست و تأکید کرد که شایعه پراکنی های "خالد بن احمد آل خلیفه" درحالی است که قانون بحرین این روزها فقط برای "جنگ علیه یمن" فعال است.
این شایعه‌ها درحالی از سوی وزیرخارجه بحرین به عنوان یک مسؤول و مقام رسمی منتشر می‌شود که "نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به بهانه بازنشر تصاویری از حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربستان سعودی به یمن، بازداشت می شود. اتهام این فعال بحرینی "شایعه پراکنی در زمان جنگ" اعلام شده است.
وزیرخارجه بحرین دیروز با انتشار شایعه‌ای عجیب در صفحه تویتر خود، مدعی شد که کویت موادی را توقیف کرده است که برای ساخت مواد منفجره استفاده می شود. وی ادعا کرد که این مواد از ایران ارسال شده است و مقصد آن بحرین بود. البته وزارت کشور بحرین پس جنجالی شدن این دروغ در رسانه‌ها، آن را تکذیب و اعلام کرد که پس از تماس با کویت متوجه شده است که آن مواد فقط برای "شستشو" قابل استفاده است.
پس از بازنشر گسترده این شایعه، وزیرخارجه بحرین آن را حذف نکرد و فقط به انتشار تکذیبیه این خبر در تویتر اکتفا کرد.
"علی الاسود" نماینده سابق فراکسیون الوفاق در پارلمان بحرین در واکنش به این اقدام وزیر خارجه بحرین در صفحه تویتر خود نوشت: من با استفاده از این ابزار ارتباطی جهت ارتباط و اعتماد سازی و توسعه کشور موافق هستم؛ ولی با اتهام زنی و انتشار خبرهایی که به ضرر روابط ما با کشورهای همسایه است، مخالفم.
کاربری به نام "بحرین دکتور" هم در واکنش به ادعای وزیرخارجه بحرین در تویتر مبنی بر اینکه حذف این پیام فایده‌ای ندارد و انتشار تکذیبیه این خبر کفایت می کند، نوشت: چرا می گویی حذف این پیام فایده ای ندارد، درحالیکه قبلا حذف میدان اللؤلؤه را تأیید کرده بودی، زیرا خاطرات بدی را برای تو یادآوری می کرد. !
"یوسف المحافظه" معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز در این رابطه گفت: وزرای کشور، امور خارجه، توسعه و امور قضایی نیز همگی قبلا خبرهای دروغ منتشر کرده‌اند و تا این لحظه هیچکدام از آنان بازخواست نشده‌اند.
المحافظه در پاسخ به ادعای وزیرخارجه بحرین که گفته بود "چرا از ما شکایت نمی کنی"، اظهار داشت: جناب وزیر، نهاد قضایی در بحرین توسط خاندان تو تعیین می شود، و به ابزاری برای سرکوب سیاسی تبدیل شده است، پس چگونه می توان با آن شما را بازخواست کرد.
کاربر دیگری به نام "اسد البحرین" نیز خطاب به وزیر خارجه این کشور گفت: انتشار خبرهای دروغ طبق قانون، مجازات دارد؛ و ادعاهای شما امنیت داخلی را تهدید می کند و موجب تحریک دیگران برای دست زدن به چنین اقداماتی می شود؛ جناب وزیر آیا قانون برای شما قابل اجرا است ؟!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها