راز عمر طولانی پیرترین انسان های کره زمین

راز عمر طولانی پیرترین انسان های کره زمین
سه شنبه 18 فروردين 1394 - 10:25

العالم - پیرترین انسانهای کره خاکی که به صورت اتفاقی همه آنها زن هستند ، راز عمر طولانی خود را رفتار مهربانانه با مردم و ایمان به خدا و تغذیه مناسب می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، خانم 'جرالین تالی' ساکن اینکستر از مناطق حومه دیترویت در آمریکا که اکنون پیرترین انسان شناخته می شود ، راز طول عمر خود را ایمان به خدا می داند.

او که در تاریخ 23 مه 1899 در مونترو ایالت جورجیا به دنیا آمد و درجوانی مزارع بادام زمینی و پنبه زندگی می کرد ، جانشین ویور به عنوان پیرترین انسان کره زمین شده است.

تالی از خانوادهای است که 11 فرزند داشتند و برای کار و درآمد بيشتر به اینکستر در ميشيگان رفت و در آنجا با «آلفرد تاکی» ازدواج کرد؛ آنها در سال 1937 صاحب یک دختر به نام «تلما» شدند؛ شوهر وی در سن 95 سالگی پس از 52 سال زندگی مشترک در سال 1988 از دنيا رفت؛ «جرالين» دارای سه نوه و 4 نبيره است.

خانم " گروترود ویور" که پیش از این پیرترین انسان شناخته شده روی کره زمین بود ، روز دوشنبه هفدهم فروردین در سن 116 سالگی در یک مرکز سالمندان در شهر آستین ایالت آرکانزاس آمریکا درگذشت.

مقام های ایالت آرکانزاس مرگ خانم گرترود ویور را که هفته پیش نام وی به عنوان پیرترین انسان شناخته شده جهان به ثبت رسید، تأیید کردند.

ویور که راز طول عمر خود را رفتار مهربانانه با مردم ذکر کرده بود، مدت کوتاهی در کانون توجه جهانیان قرار گرفته بود.

به گفته 'کتی لانگلی' اداره کننده مرکز بهداشت و توانبخشی 'سیلور اوکس' در شهر کادمن واقع در ایالت آرکانزاس، ویور از خواندن مطالب خبری مربوط به تبدیل شدن خود به پیرترین انسان سیاره زمین لذت می برد.

لانگلی با اشاره به اینکه ویور قطعاً از خواندن این مطالب لذت می برد، اضافه کرد که از دست دادن وی، ضایعه ای ویران کننده برای ما بود.

ویور در چهارم ژوئیه 1898 به دنیا آمد؛ زمانی که اعتبار وی به عنوان انسانی که طولانی ترین عمر را در جهان داشته تضمین می کرد.

اکنون بر روی کره زمین تنها چهار انسان شناخته شده وجود دارند که پیش از سال 1900 به دنیا آمده اند.

« اِما مورانو» یکی از قدیمیترین زنان در اروپا است؛ وی در 29 نوامبر 1899 یک ماه قبل از پایان قرن 19 در ایتاليا به دنيا آمده است؛ این زن سالخورده ترین زن اروپایی است که هنوز در خانه بدون کمک شخص دیگری به تنهایی زندگی می کند.

وی تنها بازمانده از یک خانواده 8 نفره است؛ «اِما» در سال 1926 ازدواج کرد و تنها فرزند وی در سال 1937 بدنيا آمد که در 6 ماهگی از دنيا رفت؛ در سال 1938 از شوهرش «جيووانی مارتينوتزی» جدا شد اما هرگز طلاق نگرفت و تا سال 1954 در یک کارخانه مشغول به کار بود و در 75 سالگی بازنشسته شد.

وقتی از وی سوال شد راز طول عمر او در چيست٬ گفت: هر روز آب میخورم و شيشه بطری آب را از خود دور نمی کنم؛ برای صبحانه شير یا آب با بيسکوئيت ؛ در طول روز دو تخم مرغ٬ برای ناهار ماکارونی با گوشت و برای شام فقط یک ليوان شير می خورم.

وی ادامه داد: خواب یک عامل مهم در زندگی است و من هر شب قبل از ساعت 7 میخوابم.

خانم «سوزانا موشات جونز» در 6 ژوئيه 1899 در آلاباما آمریکا از یک مادر و پدر کشاورز متولد شد و اکنون 115 ساله است؛ سوزانا سومين فرزند از 11 فرزند خانواده است؛ فارغالتحصيل رشته موسيقی است اما والدین وی
نمیتوانستند مخارج تحصيل وی را پرداخت کنند.

وی در سال 1923 به نيویورک رفت٬ پس از 5 سال زندگی زناشویی از شوهرش جدا شد بدون اینکه فرزندی داشته باشد؛ سوزانا تا قبل از سن بازنشستگی یعنی 1965 از کودکان خانوادههای ثروتمند پرستاری میکرد.

به گفته وی راز طول عمر او در این است که هرگز سيگار نکشيده و الکل نخورده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها