اظهار رضایت بشار جعفری از نشست مسکو با مخالفان

اظهار رضایت بشار جعفری از نشست مسکو با مخالفان
جمعه 21 فروردين 1394 - 22:10

بشار الجعفری رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه با مخالفان نتایج نشست مسکو 2 را مثبت خواند و گفت : دولت و مخالفان به تفاهماتی درباره اوضاع سوریه رسیدند و سندی را امضاء کردند.

بشار جعفری امروز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت : مفاد این سند نشان می دهد که هیأت های مذاکره کننده درباره همکاری در امر مبارزه با تروریسم، لزوم اتحاد دولت و مخالفان در این باره و حمایت از ارتش سوریه به توافق رسیده اند.
الجعفری گفت : به علت کمبود وقت بررسی بقیه مسائل و دست یابی به اجماع درباره آن ناتمام ماند.
الجعفری افزود : روسیه، بی طرف و ناظر بر مذاکرات است و متأسفانه برخی طرف ها تلاش می کنند که مانع میانجیگری روسیه و برگزاری مذاکرات دولت و مخالفان سوریه در مسکو شوند.
رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه اعلام کرد : برخی مذاکره کنندگان تلاش می کردند که نشست مسکو 2 را به شکست بکشانند و سرانجام نیز از امضای سند پایانی نشست خودداری کردند و مصاحبه آنها با رسانه ها ثابت کرد که برای تأمین منافع اربابان خود تلاش می کنند .
الجعفری نشست مسکو 2 را کاملاً سوری – سوری توصیف کرد و گفت : مساله مبارزه با تروریسم در نشست آتی دولت و مخالفان سوریه بررسی خواهد شد .
الجعفری در بیان علت عدم مشارکت استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست مسکو 2 گفت : میستورا نماینده ای بین المللی است و حضورش با نشست سوری – سوری مسکو 2 همخوانی نداشت .
الجعفری گفت : مبارزه دولت دمشق با تروریست ها، امری قانونی و مطابق قوانین و معاهدات بین المللی است و دولت حق دارد که از دوستان خود کمک درخواست کند. ولی حمایت برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از تروریست ها در سوریه با دلارهای نفتی و آموزش دادن کارشناسان اسرائیلی ، ترک ، قطری ، عربستانی و اردنی به این تروریست ها اقدامی غیرقانونی است و قطعنامه هائی که شورای امنیت سازمان ملل درباره مبارزه با تروریسم صادرکرده است ، باید اجراء شود . 
الجعفری افزود : برخی از کشورها که سال ها وجود تروریست ها در سوریه را انکار می کردند ، امروز ادعا می کنند که با این تروریست ها می جنگند.
الجعفری با هشدار درباره تلاش تروریست ها برای تأمین منافع رژیم صهیونیستی، گفت : توطئه ای بزرگ برای درگیر کردن کشورهای عربی با همدیگر و نابود کردن ارتش های این کشورها برای خدمت به اسرائیل در کار است و اجراء می شود .
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها