گاردین: از حامی تروریستها چه انتظاری دارید ؟!

گاردین: از حامی تروریستها چه انتظاری دارید ؟!
شنبه 22 فروردين 1394 - 15:15

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به حمایت عربستان از گروه های تروریستی، حمله این کشور به یمن را خیال پردازی عنوان کرد و هشدار داد که این تجاوز موجب تشدید بحران در منطقه خواهد شد.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، گاردين نوشت: درحالي كه آژانس هاي امدادرسان و بشردوستانه بر فراخوان و تلاش هاي خود براي كمك به شهروندان تحت محاصره يمن شتاب بخشيدند، آمريكا نيز مشاركت خود در حمله هوايي تحت سركردگي عربستان به اين كشور را افزايش داد.

دخالت ظالمانه عربستان سعودی در یمن
اين روزنامه نوشت: 10 كشور همپيمان به سركردگي عربستان دخالت ظالمانه و حملات علیه يك كشور فقير به راه انداخته اند. كشوري كه مشكلات و مصائب جنگ و گرسنگي تار و پود آن را از هم گسسته است.
گاردين خاطرنشان کرد، در ذهن نمي گنجيد كه چنين جنگي به سركردگي عربستان و يك سري حكومت هاي ديكتاتور عربي در خليج فارس با حمايت لجستيكي قدرتهاي غربي به راه بيفتد.
اين روزنامه افزود: تصور نمی شد اين ديكتاتورها جنگ بي رحمانه اي راعليه فقيرترين كشور عربي به راه بياندازند.

هشدار صلیب سرخ درباره فاجعه یمن
در طول دو هفته بمباران و حملات هوايي و دريايي اين ديكتاتوريها به يمن، بيش از 500 نفر كه بیشتر غيرنظامي هستند، به قتل رسيده اند و كميته بين المللي صليب سرخ درباره بروز فاجعه اي قريب الوقوع در عدن هشدار مي دهد. يمن در طول سال ها از مشكلات و مصائب جنگ ها رنج برده است به گونه اي كه نيم قرن پيش مردمش بدست نيروهاي استعمارگر انگليسي در معرض شكنجه و قتل قرار گرفتند.
جنگ آمریکا و انگلیس دوشادوش عربستان 

گاردين نوشت نيروهاي انصارالله امروز با نيروهاي مورد حمايت عربستان و عناصر مسلح طرفدار عبدربه منصور هادي ریيس جمهور مستعفی يمن، مي جنگند. در واقع آمريكا و انگليس نه تنها دوشادوش عربستان در اقدام عليه يمن شرکت دارند بلكه در عمل از طريق "اتاق هماهنگی مشترك" از آن حمايت لجستيكي و اطلاعاتي می کنند. آمريكا روز سه شنبه به طور رسمي اعلام كرد كه روند كمك هاي تسليحاتي به ائتلاف تحت سركردگي عربستان عليه يمن را تسريع خواهد بخشيد. فيليپ هاموند، وزير خارجه انگليس نيز گفت كه از عربستان در عملياتش عليه يمن به هر شيوه ممكني حمايت خواهد كرد.

رد ادعای مشروع بودن هادی
گاردين با رد ادعاي مشروع بودن حمایت از "عبدربه منصور هادي" ریيس جمهور مستعفي و فراری يمن، تأکید كرد: دوره رياست جمهوري انتقالي هادي سال گذشته تمام شد، و او ماه ژانويه قبل از فرار از صنعا به عدن نيز استعفا كرد.
اين روزنامه هشدار داد: حمله عربستان به يمن اين خطر آشکار را دارد كه شعله آتش گسترده اي را روشن خواهد كرد و باعث تشديد شكاف طایفه اي در نواحی مختلف منطقه خواهد شد.
به نوشته پايگاه يمني پرس، عربستان 150 هزار سرباز براي جنگ عليه يمن بكار برده است و به پاكستان نيز براي ارسال نيروي نظامي فشار مي آورد. عبدالفتاح سيسي ديكتاتور مصر نيزكه كشورهاي عرب حوزه خليج فارس او را با ميلياردها دلار خريده اند متعهد شده است كه نيروهايش را در صورت نياز براي جنگ در يمن ارسال كند.

ادعای عربستان با حمایت نتانیاهو برای حفظ امنیت یمن !
گاردین تأکید کرد: ايده عربستان و پيش قراول طایفه گري در خاورميانه و دوستانش در كشورهاي عرب مستبد خليج فارس با حمايت بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، براي حفظ امنيت و ثبات يمن فراتر از خيال است. آيا از كشور عربستاني كه انقلاب مردمي سال 2011 ميلادي در بحرين را سركوب و از روند سرنگون كردن اولين ریيس جمهور منتخب مصر در سال 2013 ميلادي حمايت مالي كرد و از گروه هاي تكفيري حمايت و آنها را به سوريه و عراق فرستاد، انتظار مي رود كه امنيت و ثبات يمن را حفظ كند؟

رؤیای آل سعود برای کنترل برشبه جزیره عربی
سعودي ها از طريق جنگ در يمن در تلاش براي كنترل خود بر شبه جزيره عربي هستند اما كشورهاي عربي نيز عربستان را در اين جنگ كمك مي كنند زيرا مي خواهند كه عربستان پول هايش را هزينه كند بويژه كه عربستان بزرگترين بازار سلاح هاي ساخت انگليس به شمار مي رود.

پربیننده ترین خبرها