تمجید از قهرمانی های نیروهای داوطلب مردمی عراق

شنبه 22 فروردين 1394 - 18:36

بغداد، (العالم) ـ مردم عراق برای تمجید از پیروزی های نیروهای داوطلب مردمی (حشد الشعبی) در استان صلاح الدین، جشنواره ای با نام "اینجا عراق است" در بغداد برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، در جشنواره "هنا العراق"(اینجا عراق است) در بغداد، شخصیت های سیاسی و فرهنگی عراق و جهان عرب حضور چشمگیری داشتند؛ فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی با نیز مشارکت در این جشنواره تاکید کردند که پیروزی آتی، آزادسازی کامل استان الانبار از دست گروه تروریستی داعش خواهد بود.

ابومهدی المهندس معاون رییس نیروهای داوطلب مردمی عراق در این جشنواره طی سخنانی تصریح کرد که همگی مردم عراق اعم از سنی و شیعه، ایزدی و مسیحی، کرد و ترکمن در مقابله و مبارزه با تروریسم متحد خواهیم شد.

یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد که پیروزی های اخیر نیروهای عراقی حاصل تلاش مداوم، بیش از ده ماه پس از اجابت ندای مرجعیت دینی است؛ نیروهای داوطلب مردمی امروز نماینده تمام گروهها و اقشار عراق هستند و گروه تروریستی داعش نیز امروز در حال عقب نشینی و شکست در مقابل عراقی هاست.

محمد ناجی یکی دیگر از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی و عضو مجلس نمایندگان عراق در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: تفاوتی میان نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای مسلح و یا ملت عراق وجود ندارد، زیرا همگی در یک کشور بسر می بریم و حضور تروریستها در این کشور دامن همه را گرفته است؛ عراق امروز در حال پیشروی و تحقق پیروزی است و نگاه ها امروز به سمت الانبار و موصل دوخته شده است.

شرکت کنندگان در جشنواره تاکید کردند: کشورهایی که با ایجاد گروههای تروریستی در منطقه و حمایت از آنها می خواهند نقشه جدیدی برای خاورمیانه ترسیم کنند، در واقع اراده ملتها در ایجاد تغییر و مقاومت و ایستادگی در برابر این طرحها را از یاد برده اند.

احمد اسدی عضو مجلس نمایندگان عراق نیز در گفتگو با شبکه العالم با بیان اینکه تروریست های داعش در مقابل اراده ملت عراق و نیروهای قهرمان داوطلب مردمی تاب مقاومت ندارند، تاکید کرد که پیروزیهای بزرگ نیروهای داوطلب مردمی بر اوضاع سوریه نیز تاثیر خواهد گذاشت.

نیروهای داوطلب مردمی در تابستان گذشته و پس از یورش گروهک تروریستی داعش در 19 خرداد ماه و به دستور آیت الله سیستانی برای دفاع از عراق در کنار نیروهای ارتش این کشور تشکیل شد؛ نیرویی که از آن به عنوان نسخه شفابخش عراق در مقابله با تروریست های تکفیری نیز یاد می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها