جمع آوری اجساد از دومین گور جمعی قربانیان اسپایکر + فیلم

دوشنبه 24 فروردين 1394 - 19:25

تکریت (العالم) – پس از کشف دومین گور جمعی قربانیان پایگاه "اسپایکر" ، اجساد موجود در آن گور به منظور شناسایی و تحویل به خانواده آنها خارج شد.

"حیدر مجید" سخنگوی اتاق عملیات دبیرخانه هیات دولت عراق به خبرنگار شبکه "العالم" گفت: تاکنون 128 جسد از این دو گور جمعی کشف شده که البته کارشناسان وزارت حقوق بشر معتقدند که این دو گور حداقل حاوی 150 تا 200 جسد و شاید بیشتر باشد، چون این گورها بسیار بزرگ بوده و اجساد در دو یا سه طبقه دفن شده اند.
"احمد ماهر" نیز که در چارچوب هیات عربی به مکان جنایت اسپایکر آمده است به خبرنگار العالم تأکید کرد: این افراد به کدامین گناه و تحت چه نام و شریعتی کشته شدند، از دیدن این تعداد جسد دارد عقل از سرم می رود.  
"مهند العقابی" سخنگوی نیروهای حشد الشعبی (داوطلبان مردمی) نیز به خبرنگار العالم با اشاره به عملیات بعدی این گروه پس از آزاد سازی تکریت گفت: عملیات آزاد سازی تمام مناطق تحت سلطه گروه تروریستی داعش در عراق را شامل می شود.
وی افزود: این موضوع باعث افزایش عزم و اراده نیروهای داوطلب مردمی برای پیشروی تا آزادی تمام عراق شده و فرماندهی نیروهای مسلح عراق برای آزادی تمام خاک کشور از سیطره گروه تروریستی داعش عهد بسته است. 

یک هزار و 700 دانشجوی علوم نظامی پایگاه اسپایکر ماه ژوئن 2014 در حمله گروهک تروریست - تکفیری داعش به اسارت گرفته شدند که بعدها با انتشار تصاویری معلوم شد که تمامی آنها توسط تروریست های داعش اعدام شده اند.

 


tt-13-11:30
 

پربیننده ترین خبرها