کودک یمنی: به جای حمله به یمن، فلسطین را آزاد کنید !

سه شنبه 25 فروردين 1394 - 11:51

ادامه تجاوز نظامی جنگنده های عربستان سعودی به یمن، وزارت آموزش و پرورش این کشور را به تعطیل کردن مدارس برای حفظ جان دانش آموزان وادار کرده است.

خبرنگار العالم از صنعا گزارش داد، تجاوز عربستان سعودی به یمن موجب محروم شدن دانش آموزان مدارس و دانشجویان از ادامه تحصیل شده و وزارت آموزش و پرورش یمن، فعالیت مدارس را به حال تعلیق درآورده است.

براساس این گزارش، درحالیکه نوزده روز از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن می گذرد، دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از رفتن به مدرسه محروم شده اند ؛ چرا که جنگنده های سعودی مدارس و محل بازی بچه ها را هدف حملات خود قرار می دهند اما کودکان امید دارند که روزی دوباره به مدرسه بازگردند.

کودکان یمنی از کشورهای شرکت کننده درتجاوز نظامی به یمن خواسته اند که با شرکت در حملات، آینده آنان را خراب نکنند.

یک دانش آموز یمنی گفت : من به این دلیل مدرسه را رها کردم زیرا مدرسه ما واقع در بالای کوه است، و درصورتیکه عربستان کوه ها را هدف قرار دهد، مدرسه ما نیز درمعرض حمله قرار می گیرد.

این دانش آموز دختر یمنی تأکید کرد: از عربستان متجاوز انتظار داریم که فلسطین را آزاد کند، نه اینکه به یمن حمله کند ، زیرا ما می خواهیم درس بخوانیم و علم بیاموزیم و آینده ای درخشان داشته باشیم و عربستان متجاوز نخواهد توانست که مانع ازرسیدن ما به اهدافمان شود.

یک دانش آموز دیگر یمنی از طولانی شدن جنگ دراین کشور ابراز نگرانی کرد و گفت درصورتیکه جنگ طولانی شود، کودکان یمنی نمی توانند درس بخوانند و نسل آینده را بسازند.

اولیای دانش آموزان یمنی نیز نگرانی خود را از تعلیق روند تحصیل کودکانشان درنتیجه حملات ارتش سعودی اعلام کردند و گفتند که این حملات بر وضعیت تحصیل فرزندانشان تاثیر می گذارد.

یکی از اولیای  فرزندان در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که حملات کورکورانه علیه یمن ادامه دارد و پدران ومادران نگران فرستادن فرزندان خود به مدرسه از بیم حملات هستند و از طرف دیگر، نرفتن آنان به مدرسه نیز باعث متضرر شدن آنان شده و باعث می شود که آن ها یک سال تحصیلی را از دست بدهند و درآینده به آن ها لطمه وارد شود.

ادامه حملات جنگنده های سعودی نه تنها جان مردم یمن بلکه همه مراکز آموزشی و تحصیلی را تهدید می کند و درنتیجه هر راهی که موجب پیشرفت یمنی ها می شود، بسته می شود.

 

 

پربیننده ترین خبرها