صحنه هایی از نبرد فلسطینی‌ها با داعش در یرموک

سه شنبه 25 فروردين 1394 - 15:12

نیروهای فلسطینی، پس از درگیری های شدید با عناصر گروه تروریستی داعش در اردوگاه یرموک، خیابان جلال کعوش را از چنگ آنان آزاد کردند.

خبرنگار شبکه العالم با ارسال تصاویری اختصاصی از این درگیریها در اردوگاه یرموک خاطرنشان کرد، نیروهای فلسطینی در عملیاتی بی نظیر پس از درگیری های شدید با تروریستهای داعش، خیابان "جلا کعوش" را آزاد کردند و شماری از عناصر داعش را به هلاکت رسانده، تعدادی از آنان را زخمی کردند.

با آزادسازی این خیابان نیروهای فلسطینی به فاصله 50 متری خیابان "لوبیا" در مرکز اردوگاه یرموک رسیدند. مرکزِ این اردوگاه، کانون درگیری های شدید گروه های فلسطینی با عناصر داعش است. در این میان، گروه های فلسطینی تاکید کردند که تا اخراج آخرین نفر از عناصر داعش از اردوگاه به مبارزه ادامه خواهند داد.

یکی از مبارزان جبهه آزادیبخش فلسطین – فرماندهی کل، در این خصوص به شبکه العالم گفت: مبارزان جبهه آزادیبخش فلسطین – فرماندهی کل، همچنان در خط مقدم، با گروه های تکفیری و در رأس آن ها داعش که وارد اردوگاه یرموک شده اند، می جنگند.

وی افزود: ما به ملت فلسطین و ساکنان اردوگاه یرموک قول می دهیم که به زودی زمینه بازگشتِ آن ها به اردوگاه را فراهم آوریم تا این اردوگاه به خاستگاهی برای مبارزه اصلی که نجات فلسطین از چنگ رژیم صهیونیستی است تبدیل شود.

در حال حاضر، درگیری ها در دو محور جریان دارد، محور فلسطین و محور یرموک. مبارزان فلسطینی در تلاش هستند که اردوگاه را به چند منطقه تقسیم کنند تا به این شیوه عناصر مسلح را محاصره کرده و آن ها را به بیرون از اردوگاه برانند.

یکی از مبارزان فلسطینی به شبکه العالم گفت: ما امیدواریم که برنامه ریزی عملیات، در اتاق فرماندهی مشترک انجام شود؛ تا ما دوشادوش یکدیگر برای آزادی ارودگاه یرموک مبارزه کنیم. اما اتاق عملیات مشترک تا این لحظه تشکیل نشده است.

وی افزود: امیدواریم اتاق مشترک عملیات شکل بگیرد و تصمیم درست و سالمی برای آزادسازی اردوگاه از چنگ این عناصر تروریست گرفته شود.

ناظران سیاسی بر این باورند که هدف از به راه انداختن بحران در یرموک، درگیر کردن ارتش سوریه در جنگ با فلسطینی ها است. این در حالی است که ارتش سوریه ده ها سال پیش در کنار فلسطینی ها ایستاد تا این اردوگاه راهبردی را از آن خود سازند. تلاش برای کشاندن ارتش سوریه به درگیری در این اردوگاه به منظور زمینه سازی گرفتار شدن ارتش سوریه برای جنگ در این اردوگاه و سوء استفاده تبلیغاتی از این موضوع است تا به این وسیله، زمینه یاری خواستن از نیروهای بین المللی فراهم شود.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها