روایت زندانی بحرینی از شکنجه‌های زندانبانان اردنی

روایت زندانی بحرینی از شکنجه‌های زندانبانان اردنی
پنج‌شنبه 27 فروردين 1394 - 12:19

یکی از زندانیان زندان مرکزی "جو "در بحرین گفت: نیروهای مزدور اردنی که ما را شکنجه می کنند، شبیه عناصر گروهک تروریستی داعش هستند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این زندانی که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای ژاندارم اردنی که مسوولیت محافظت از زندان مرکزی جو را برعهده دارند، پس از حوادث خونبار این زندان در دهم ماه مارس 2015 مسوولیت شکنجه زندانیان سیاسی را نیز برعهده گرفته اند.

پایگاه اینترنتی مرآه البحرین به نقل از خانواده این زندانی که با فرزندشان در زندان ملاقات داشته اند، نوشت: مزدوران اردنی همانند تروریستهای داعشی با بازداشت شدگان بسیار وحشیانه برخورد می کنند.

خانواده این زندانی خاطرنشان کرد: هر کس از شکنجه و یا نقض حقوق بشر در زندان جو سخن به میان آورد و یا شکایت خود را به کمیته دادخواهی ارایه دهد، در معرض شکنجه بیشتر توسط نیروهای ژاندارم اردنی قرار خواهد گرفت.

این خانواده توضیح داد که فرزندشان به آنها گفته شکنجه زندانیان همچنان جریان دارد و نیروهای اردنی هر کس را که خواستار نماز خواندن و یا رفتن به دستشویی شود، شکنجه می کنند و هر کس خواستار حمام رفتن شود را با آب فاضلاب حمام می دهند و هر کس تلفنی با خانواده اش تماس بگیرد بابت هر دقیقه تماس باید ده ضربه شلاق تحمل کند.

مادر این فرد زندانی به نقل از فرزندش گفت: نیروهای اردنی از ما می خواهند تا هر روز از ساعت یک ظهر تا شش غروب با تکیه بر زانوهایمان و فرود آوردن سرمان و بالا نگه داشتن دست هایمان بنشینیم.
زندانی یاد شده تاکید کرد: آنها را همچنان در چادر نگهداری می کنند و در این شرایط از گرمای تابستان و سرمای زمستان در امان نیستند و همچنین در شبانه روز فقط حق دارند سه ساعت بخوابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها