انتحاری ها هم نتوانستند معاون صدام را نجات دهند

انتحاری ها هم نتوانستند معاون صدام را نجات دهند
شنبه 29 فروردين 1394 - 11:06

یکی از فرماندهان نیروهای مردمی گفت که مشخصات شخصی که در منطقه حمرین واقع در شرق تکریت به هلاکت رسیده است، با مشخصات "عزت الدوری" معاون سابق صدام تطابق دارد.

"معین الکاظمی" روز شنبه به شبکه خبری العالم گفت، این عملیات که به هلاکت الدوری منجر شد، صبح جمعه توسط تیپ پنجم نیروهای مردمی به مرحله اجرا درآمد. در این عملیات سه خودرو که عزت الدوری و محافظانش را جابجا می کرد در منطقه العلم و ارتفاعات حمرین هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

وی افزود: در این کاروان دو تن از محافظان وی سعی کردند با اجرای عملیات انتحاری الدوری را نجات دهند اما در نهایت همگی به هلاکت رسیده و جنازه آنها به پایگاه نیروهای مردمی در منطقه العلم منتقل شد.
این فرمانده نیروهای مردمی عراق در ادامه گفت: جنازه شخصی که شباهت زیادی به عزت الدوری داشت برای انجام آزمایش "دی ان ای" در اختیار مراجع متخصص قرار گرفته است.
کاظمی تصریح کرد که عزت الدوری پس از هلاکت صدام در سال 2003 نقش کلیدی را در سازماندهی و فرماندهی عملیات های تروریستی در عراق داشته است. مقر وی خارج از عراق بود و او هر از گاهی پول های هنگفتی را که در زمان رژیم سابق به چنگ آورده بود به عملیات تروریستی اختصاص می داد.
وی خاطرنشان کرد که همکاری و تفاهم بین حزب منحل بعث و گروه تروریستی داعش از سال 2013 کاملا آشکار بود و این ائتلاف شوم باعث سقوط موصل و پیشروی تروریستها به سمت الانبار و صلاح الدین به فرماندهی و مدیریت گروه تحت فرماندهی عزت الدوری شد.
کاظمی تأکید کرد: هلاکت عزت الدوری جبهه توطئه گران علیه عملیات سیاسی در عراق و ارتباطات آنها با عناصر داعش در داخل و خارج عراق را دچار اختلال می کند و در واقع هلاکت وی گام مهمی در زمینه پاکسازی عراق از تروریست ها و عناصر داعش خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها