تشکیل کمیته مبارزه با تجاوز عربستان به یمن درتونس

شنبه 29 فروردين 1394 - 15:20

تونس (العالم) ـ شماری از سازمان ها، احزاب و شخصیت های ملی در تونس از تأسیس کمیته ای برای مبارزه با تجاوز نظامی عربستان به یمن خبر دادند.

خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد، بنیانگذاران این کمیته تأکید کرده اند که این تصمیم در راستای پایبندی و تعهد به همبستگی جهان عرب در مقابل تجاوزاتی است که در جهت خدمت به دشمن و کمک به پیشبرد نقشه های آن در منطقه صورت می گیرد.
آنها در بیانیه ای خاطرنشان کردند که راه اندازی این کمیته که ریاست آن را سازمان عربی حقوق بشر بر عهده دارد به منظور نشان دادن مراتب قدرشناسی از حمایت های نامحدود ملت یمن از تمام مسایل جهان عرب به ویژه مساله فلسطین است.
حاضران در این مراسم تجاوز مشترک رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به یمن را حلقه جدیدی از سلسله نقشه های دشمن برای نابودی حساب شده و هدفمند جهان عرب دانستند و تاکید کردند که سرعت تشکیل نیروهای عربی برای حمایت از این تجاوز، گواه روشنی بر این مدعاست.
آنها خاطرنشان کردند که این رژیم های مرتجع، طی 70 سال اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و جرایم این رژیم در حق ملت فلسطین که دامنه آن به مصر، لبنان، اردن، تونس، عراق و سودان هم کشیده شد، هیچ کاری برای مقابله با این رژیم نکردند.
آنها خاطرنشان کردند، این کمیته قصد دارد چندین برنامه فرهنگی و مردمی برای حمایت از ملت یمن و مقابله با تجاوزات نظامی جاری اجرا کرده و از گفتگوی ملی در یمن به منظور تثبیت و تحکیم وحدت ملی و تکمیل مسیر انقلاب و جلوگیری از سرایت ویروس تکفیری و صهیونیستی در یمن حمایت کند.
اعضای این کمیته را جمعیت هویت مقاومت، جمعیت شهروندی و دفاع از مظلومین، شورای ملی حمایت از مقاومت عربی در مقابله با عادی سازی روابط با صهیونیسم، جمعیت سراج، دانشجویان قومگرا، حزب وحدت تونسی، حزب ثوابت، جمعیت نمایشی و فرهنگی القدس و مرکز مطالعات فلسفی و انسان شناسی و جنبش (هنا دمشق) برای حمایت از مقاومت تشکیل می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها