پوتین: مستقل عمل می‌کنیم

پوتین: مستقل عمل می‌کنیم
شنبه 29 فروردين 1394 - 22:45

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، سامانه دفاع موشکی " اس – 300 " صرفاً دفاعی است و روسیه در سیاست خارجی خود مستقل عمل می‌کند.

" ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری روسیه در گفتگو با شبکه " روسیا 24 " در واکنش به اظهارات مقامات "اسرائیل" درباره امکان صادرات سلاح های این رژیم به اوکراین در واکنش به تصمیم روسیه برای صادر کردن سامانه های دفاع موشکی اس – 300 به ایران، تاکید کرد که این، تصمیم مسئولان اسرائیلی است و آنان می توانند هر تصمیمی را که مناسب می دانند، اتخاذ کنند.

وی افزود: درصورتی که صحبت از صادر کردن سلاح های کشنده باشد، به نظر من این مساله تاثیر معکوس خواهد داشت، زیرا این اقدام دور جدیدی از درگیری ها و قربانی شدن افراد بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

پوتین با تاکید براینکه سامانه موشکی " اس – 300 " دفاعی است، از سیاست این کشور درعرصه بین المللی دفاع کرد و گفت که کشورش سیاست مستقلی را درعرصه بین الملل دنبال می کند و در زمینه داخلی نیز سیاستی مورد قبول مردم را اتخاذ کرده و درنتیجه این مساله باعث شده است که شریکی قابل اطمینان باشد که تسلیم دیکته های دیگران نخواهد شد.

پوتین درپاسخ به سوالی درباره قرار گرفتن نامش در رده اول شخصیت های بانفوذ جهان در تقسیم بندی مجله تایمز گفت که به چنین ارزیابی هایی نمی بالد زیرا بارها و بارها اتفاق افتاده است که نفوذ رئیس جمهوری یک کشور و قرار گرفتن وی در رتبه اول، به توانایی های اقتصادی و دفاعی یک کشور برمی گردد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه افزود " عوامل بسیاری وجود دارد که باعث می شود روسیه کشوری باشد که سیاست مستقل را درعرصه بین الملل دنبال می کند و در عرصه داخلی نیز سیاست هایی مطابق با خواسته و آرمان های مردم در پیش گیرد".

پوتین تاکید کرد که روسیه و آمریکا باید صرف نظر از شخصیتی که در انتخابات سال 2016 پیروز می شود، با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود "ما با هر رئیس جمهوری که مردم آمریکا او را انتخاب کنند، همکاری می کنیم زیرا همکاری ما با یک شخص خاص نیست، بلکه با رئیس جمهور و به ویژه با یک کشور بزرگ و تاثیرگذار درجهان است".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها