رهبر انصارالله: تجاوز به یمن، خدمت به اسرائیل است

رهبر انصارالله: تجاوز به یمن، خدمت به اسرائیل است
يکشنبه 30 فروردين 1394 - 21:21

رهبر جنبش انصارالله یمن، ادعاهای ائتلاف عربستان برای توجیه حملات به مردم این کشور را تمسخر آمیز دانست و گفت، آیا حملاتی که در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند، برای امنیت قومی عربی است؛ و آیا این دو، حامی اعراب هستند ؟!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید "عبدالملک الحوثی" شامگاه یکشنبه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: بهانه دفاع از امنیت قومی عربی برای تجاوز به یمن، ادعایی باطل و عاری از صحت و تمسخر آمیز است.
وی افزود: آمریکا و اسرائیل در رأس تجاوز به یمن قرار دارند.
الحوثی اظهار داشت: نظام سعودی، سرباز و خادم آمریکایی‌ها است، و هر منطقه‌ای که در یمن هدف قرار می گیرد، از سوی آمریکایی‌ها تعیین شده و با نظارت آنان بمباران می‌شود.

"هر منطقه‌ای که در یمن هدف قرار می گیرد، از سوی آمریکایی‌ها تعیین شده و با نظارت آنان بمباران می‌شود"

الحوثی تأکید کرد: اسرائیل تجاوز به یمن را به نفع امنیت خود می داند؛ و هر کسی که از این تجاوزگری حمایت و آن را تأیید می کند، تفاوتی با اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها ندارد.
وی افزود: کسانی که این تجاوزگری را تأیید می کنند، با متجاوزان در ریختدن خون مردم یمن همدست هستند.
* بمباران کودکان یمن با موشکها و جنگنده‌های آمریکایی
رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: کودکان یمن با بمبها، موشکها و جنگنده های آمریکایی هدف قرار می‌گیرند.
الحوثی تجاوز ائتلاف عربستان به یمن را با چراغ سبز آمریکا دانست و تأکید کرد: اگر موافقت آمریکا نبود، این تجاوز صورت نمی گرفت، و آمریکا این تجاوز را هدایت می‌کند.

* اجیر کردن ارتش‌ برخی کشورها و القاعده برای تجاوز به یمن
وی افزود: متجاوزان، ارتش برخی کشورها، القاعده و مزدوران را از مناطق مختلف جهان اجیر كرده اند.
رهبر انصارالله یمن با قدردانی از حامیان مردم یمن در برابر تجاوز ائتلاف عربستان، گفت: از حزب الله لبنان و همه كسانی كه از مردم یمن حمایت كردند، تشكر می كنیم؛ تجاوز به یمن وحشیانه است و متجاوزان پایبند به هیچ اصول و معیارهایی نیستند.
* تجاوز به یمن با ادعای دفاع از مکه و مدینه، توهین به اسلام است
عبدالملک الحوثی اظهار داشت: ادعای دفاع از مكه مكرمه و مدینه منوره برای توجیه تجاوز به یمن ، توهین به اسلام محسوب می شود.
وی افزود: آمریكا و اسرائیل و مزدورانش برای مكه مكرمه و مدینه منوره خطرناك هستند نَه یمن؛ آمریكا فرماندهی تجاوز به یمن را به عهده دارد و اسرائیل از این تجاوز حمایت و پشتیبانی می كند.

* تلاش برای تبدیل یمن به کشوری سازشکار
الحوثی خاطرنشان کرد: هدف از ادعای بازگرداندن یمن به جمع کشورهای عربی بازگرداندن این کشور به جمع کشورهای سازشکار است ؛ متجاوزان می خواهند یمن را به جمع آمریکا ، اسرائیل و مزدوران آنها بازگردانند.
رهبر انصارالله یمن گفت: صدها کودک و زن در یمن در حملات وحشیانه کشته شده اند و زیرساختها تخریب شده است که این امور بیانگر غیرقانونی بودن حمله به یمن است .
* نظام عربستان خطری برای مردم یمن است
الحوثی تأکید کرد: تجاوز به یمن نشان می دهد که نظام عربستان برای مردم یمن خطر محسوب می شود؛  تجاوز به یمن نشان داد که نظام عربستان دشمن سرسخت مردم یمن است، و ارزشی برای آنها قائل نیست .
* عربستان در حال نقض حاکمیت یمن است
وی مداخله عربستان در امور سیاسی یمن را نقض حاکمیت این کشور دانست و گفت: مسائل داخلی یمن مربوط به مردم این کشور می شود و نظام عربستان حق مداخله ندارد؛ انقلاب مردمی یمن بیش از دیگران برای حل سیاسی و مسالمت آمیز بحران کشور خود تلاش می کرد.

"عربستان می خواهد که القاعده یمن را به تصرف خود دربیاورد"

رهبر انصارالله با اشاره به کارشکنی‌های عربستان در مسیر فرایند سیاسی و گفتگوهای داخلی در این کشور، اظهار داشت: هدف عربستان از جلوگیری از حل مسالمت آمیز بحران یمن آماده کردن خود برای تجاوز بود؛ عربستان و متحدانش برای شکست گفتگوهای داخلی  یمن تلاش می کردند تا خود را برای تجاوز آماده کنند.
الحوثی افزود: انقلابیون یمن با همه گروه‌های سیاسی تعامل و هیچ گروهی را منزوی نکردند.
* تلاش عربستان برای تحویل مراکز و نهادهای مهم یمن به القاعده
الحوثی خاطرنشان کرد: دشمنان از ما می‌خواهند که مراکز و نهادهای مهم را تخلیه کنیم تا القاعده این مراکز و نهادها را تصرف کند؛ القاعده قبلا توانست مناطق و مراکزی نظامی را در جنوب یمن تحت کنترل درآورد.
وی هشدار داد: عربستان می خواهد که القاعده یمن را به تصرف خود دربیاورد.
الحوثی با اشاره به تصرف بخشهایی از جنوب یمن به دست القاعده، گفت: القاعده برای جنوب و شمال یمن و برای همه مردم این کشور خطر و تهدید محسوب می شود .
الحوثی ادامه داد: یکی از اهداف متجاوزان از حملات هوایی، کمک به القاعده برای کنترل مناطق و مراکز نظامی در جنوب یمن است .
وی گفت: ما دست خود را به سوی برادران خود در جنوب یمن برای طرد القاعده و نیروهای بیگانه دراز می کنیم .

الحوثی خاطرنشان کرد: نظام عربستان برای تأمین منافع دیگران به یمن تجاوز کرده است  و اسرائیل بزرگترین برنده تجاوز عربستان به یمن است .
 

"مردم یمن حق دارند از هر گزینه ای برای مقابله با متجاوزان استفاده کنند"

* ادعای سیطره ایران بر یمن دروغ است
الحوثی با اشاره به ادعای دشمنان یمن مبنی بر کنترل جمهوری اسلامی ایران بر این کشور گفت: انقلابیون یمن درپی دست یابی به استقلال ملی هستند، و ادعای سیطره ایران بر یمن صحت ندارد.
وی با بیان اینکه متجاوزان قادر به مقابله با ایران نیستند، تأکید کرد: ایران کشوری مهم و بزرگ است و متجاوزان جرأت مقابله با ایران را ندارند.
رهبر جنبش انصارالله درباره مصوبه اخیر شورای امنیت ضد یمن گفت: مصوبه شورای امنیت غیرمنتظره نبود و اگر از حق و عدالت حمایت می کرد،  برای ما غیرمنتظره بود؛ تجاوز به یمن با قطعنامه شورای امنیت و هیچ نهاد دیگری توجیه پذیر نخواهد بود.
* یمن حق دارد با متجاوزان مقابله کند
الحوثی با بیان اینکه یمن از حق مقابله با متجاوزان بیگانه برخوردار است ، خاطرنشان کرد: مردم یمن نیازی به اجازه شورای امنیت و غیره برای مقابله با متجاوزان ندارند؛ ما اجازه مقابله با متجاوزان را فقط از قرآن کریم می گیریم .

رهبر انصارالله یمن گفت: تصور به زانو درآوردن مردم یمن، تصوری باطل است؛ مردم یمن حق دارند از هر گزینه ای برای مقابله با متجاوزان استفاده کنند.
الحوثی خاطرنشان کرد: درخواست من از مردم یمن ایستادگی و اتحاد و کنارگذاشتن اختلافات سیاسی است ؛ گروه های سیاسی که با طرفداری از متجاوزان درپی تأمین منافع خود هستند، ناکام خواهند شد و به آرزوی خود نخواهند رسید.

پربیننده ترین خبرها