حملات ناکام داعش برای نفوذ به قلمون + فیلم

دوشنبه 31 فروردين 1394 - 14:43

نیروهای ارتش سوریه تحرکات گروه های تروریستی برای نفوذ به منطقه القلمون در ریف دمشق را ناکام گذاشتند، و بیشتر راه های پشتیبانی آن ها را بستند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از قلمون خاطرنشان کرد، ارتفاعات قلمون در ریف دمشق به طور مستمر صحنه عملیات پیچیده ارتش سوریه است. ارتش با این عملیات توانست تحرکات گروه های مسلح را برای نفوذ به مناطق جرود الجراجیر، فلیطه و الجبه ناکام بگذارد.

تلاش تروریستها برای نفوذ از طریق این منطقه کوهستانی و پشت این تپه ها که گروه های داعش، جبهه النصره و غیره حضور دارند، صورت می گیرد.

این گروه ها که ارتش توانسته است بیشتر راه های پشتیبانی آن ها را ببندد، همواره سعی دارند شکافی از طریق نفوذ به برخی مناطق در داخل سوریه ایجاد کنند.

ارتش سوریه بیشتر گذرگاه های غیرقانونی بین لبنان و سوریه را درچارچوب محاصره افراد مسلحی که در ارتفاعات پناه گرفته اند، بسته است تا از امکان تحرک آن ها جلوگیری کند.

بعد از پیشروی ارتش سوریه در محور الزبدانی، این منطقه شاهد شدیدترین درگیری ها بود و در آن افراد مسلح تلفات سنگینی متحمل شدند و عملیات نفوذ آن ها به روستاهای القلمون با شکست مواجه شد.  

خبرنگار العالم افزود: با وجود این که این منطقه ناهموار و وسیع است اما عملیات استقرار ارتش سوریه در این منطقه باعث شده است دهها عملیات نفوذ گروههای مسلح ناکام بماند و ارتش کنترل این منطقه را تحکیم بخشید.

یک گروه مسلح به طور مستمر تلاش می کند از کوه های الزبدانی به روستاهای امن القلمون نفوذ کند اما با کمین های ارتش سوریه، هر بار دهها نفر از آن ها از پا در می آیند.  

با عملیات ارتش سوریه و ناکام گذاشتن دهها عملیات نفوذ گروه های مسلح، ساکنان روستاهای قلمون در وضعیتی طبیعی و آرام به سر می برند و به همین علت خانواده های مهاجر بسیاری به این منطقه بازمی گردند.

پربیننده ترین خبرها