گزارش العالم از بحران انسانی در یمن + فیلم

دوشنبه 31 فروردين 1394 - 15:03

یمن به علت حملات عربستان سعودی و هدف قرار گرفتن تاسیسات زیربنایی آن، با کمبود شدید انرژی و بروز مشکلاتی در رساندن آب و کپسول های گاز به منازل مردم و فعالیت مراکز درمانی شده است.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از صنعا گزارش داد، افرادی که در حملات عربستان جان خود را از دست نمی دهند و فقط زخمی می شوند، در مراکز درمانی به علت کمبود دارو و برق و فرآورده های نفتی؛ مشکلات بسیاری را متحمل می شوند.
"نصر القدسی" رییس بیمارستان الجمهوری در مرکز صنعا به خبرنگار العالم گفت: بیمارستان جمهوری با کمبود فرآورده های نفتی، دارو و تجهیزات پزشکی مواجه است و سازمان آب به علت نداشتن گازوئیل و برق نمی تواند آب را به بیمارستان منتقل کند و کارخانه ها نیز نمی توانند اکسیژن تولید کنند. 
یکی از پزشکان بیمارستان الجمهوری نیز خاطرنشان کرد، افراد بستری در بیمارستان الجمهوری به علت محرومیت این بیمارستان از گازوئیل و برق با خطرات جانی مواجه شده اند؛ و این در حالی است که هیچ یک از بخش های مهم بیمارستان نباید حتی یک دقیقه از برق محروم باشد.
یکی از شهروندان یمنی به خبرنگار العالم گفت: ما می توانیم به جای برق و گاز از هیزم استفاده کنیم ولی نمی توانیم بدون آب زندگی کنیم.
صاحب یکی از مراکز توزیع کپسول گاز نیز از شرکت نفت خواست که گازوئیل را در اختیار توزیع کنندگان بگذارد تا کپسول های گاز به آسانی به دست مردم برسد و ساکنان مناطق دور دست برای گرفتن کپسول گاز به سختی نیفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها