روایتی دیگر از زنان داعشی از زبان دو فراری + فیلم

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 - 13:24

دو تن از جنگجویان زن فراری از گروه تروریستی داعش، مسائلی را درباره قوانین و مقررات سختگیرانه این گروه تروریستی برای زنان در مناطق تحت کنترل مطرح کردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نحوه زندگي زنان در مناطق تحت كنترل گروه داعش را تنها مي توان از زبان يك مسئول زن اين گروه به تصوير كشيد.

سایت خبری "المرصد" به نقل از دو عضو سابق گروه "الخنساء" نوشت: زنان داعشی در هر سني که باشند، در صورت مقيد نبودن به پوشش تعيين شده از طرف گروه داعش شلاق می خورند.

اين مطلب را دو عضو گردانهاي الخنساء كه توانسته اند از گروه داعش فرار كنند و اکنون به طور غيرقانوني در تركيه مخفي شده اند، به خبرنگار شبکه "اسکای نیوز" انگلیس گفتند.
اينها همسران دو داعشي بودند و سال جاري در قالب گردان الخنساء فعاليت مي كردند؛ ولی سرانجام از شهر رقه سوريه فرار کردند.

داعش شهر رقه را به عنوان مرکز فعالیتهای خود در سوریه تعیین كرده است.
اين دو زن تأکید کردند كه از این بیم دارند که عناصر گروه داعش بتوانند مخفيگاه آنها را پيدا كنند.
"دعاء" نام سازماني يكي از اين دو زن است. او 20 سال دارد و بعد از اينكه همسر سعودی او خودش را در يك حمله انتحاري منفجر كرد، از سوريه گریخت.
او درباره نقش خود در گردان الخنساء گفت: ما زناني را كه به قوانين زندگي در سايه گروه داعش پايبند نبودند، مجازات مي كرديم. من خود زنان را شلاق زدم.
وي درباره سطوح مختلف مجازات در مناطق تحت كنترل داعش گفت: اگر زنان بعد از بازداشت براي فرار تلاش كنند، 60 ضربه شلاق خواهند خورد. اگر پوشش مناسب نداشته يا كفش پاشنه بلند داشته باشند، 40 ضربه شلاق مي خورند.
اين زن گفت: دردآورترين مسئله شلاق زنان سالخورده در صورت مناسب نبودن پوشش آنها بود. برخي از آنها همسن مادرم بودند.
وي تصريح كرد: گروه داعش گردان الخنساء را سال گذشته در مناطق تحت كنترل خود تشكيل داد. هر زن يك ماه آموزش و يكصد دلار در ماه حقوق مي گيرد. وظيفه آنها گشت زني درخيابانها و ايفاي ماموريت در مراكز ايست و بازرسي و يورش به خانه ها است.

"أم أوس" نام سازماني دومين زن است که 23 سال دارد و مي گويد با زنان خارجي اروپایی و ژاپنی ملاقات كرده است. همه آنها عضو گردان الخنساء هستند.

وي افزود: زنان عرب نقش پليس زنان و اداره امور شهري را برعهده دارند اما زنان غير عرب اكثرا اجازه دارند كه به خطوط مقدم جنگ بروند.

أم أوس می گوید که با "ام بكر" يك جنگجوي زن تبعه انگليس كه در صفوف داعش مي جنگيد، ملاقات كرده است.

ام اوس گفت كه به رقه رفت زيرا به او گفته بودند که آنجا "يك شهر اسلامي است و دين واقعي در آنجا" وجود دارد و همه كساني كه به اين شهر رفته اند، هدفشان مبارزه با "كفار" است. !
ام اوس همسر يك جنگجوي خارجي بود. همسر اول تبعه ترکیه و از سران داعش به شمار مي رفت، اما در يكي از جنگ ها از پا درآمد.
بعد از چند ماه، پدر ام اوس او را به عقد يك جنگجوي مصري در آورد اما آن جنگجو بعد از اختلاف با گروه داعش فرار كرد، و او را رها نمود.
او اذعان كرد كه هيچ يك از دو همسرش را دوست نداشت اما چاره ای جز ازدواج نداشت. البته در واقع ازدواج های او واقعي نبود. بيشتر وقت ها در خانه پدرش به سر می برد زيرا همسرش حضور نداشت و در طول ماه فقط یک یا دو روز به او سر می زد.

ام اوس گفت كه همسر ترکیه ای خود را پيش از آن که به هلاکت برسد، در مجموع در طول يكسال كمتر از يك ماه ديده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها