ده‌ها کشته دردرگیری‌های عناصرمسلح در قلمون +فیلم

پنج‌شنبه 3 ارديبهشت 1394 - 12:01

العالم ـ درگیری‌های عناصر داعش با گروه‌های مسلح در سوریه در ریف قلمون واقع در شمال دمشق، 42 کشته برجای گذاشت.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری العالم، دیده بان سوریه وابسته به مخالفان اعلام کرد که حدود 30 نفر از افراد گروه های مسلح سه شنبه شب در درگیریهای شدید با داعش در منطقه المحسه در اطراف قلمون شرقی کشته شدند و این علاوه بر 12 داعشی است که در این درگیریها به هلاکت رسیدند.

به گفته دیده بان سوری، در درگیری میان گروه های مسلح، داعش توانست بخش های وسیعی از منطقه را به کنترل درآورد و راه امدادرسانی برای عناصر مسلح میان بادیه سوریه تا مرزهای اردن را قطع کرد.

گروه های مسلح و داعش برای سیطره بر منطقه ریف شرقی قلمون با یکدیگر در حال نبرد هستند در حالی که ریف غربی قلمون تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه است.

ارتش سوریه از آوریل 2014 گروه های مسلح را از قلمون بیرون راند اما شماری از آنها توانستند در برخی مناطق کوهستانی پناه گرفته و از آنجا برای حمله به برخی پایگاه های سوری استفاده کنند.

مدیر دیده بان سوریه که به مخالفان نزدیک است و در لندن حضور دارد، گفت: گروه تروریستی داعش می کوشد تا ریف شرقی قلمون را به کنترل درآورد و دیگر گروه های مسلح را از آن اخراج کند تا بتواند رفت و آمد آسان میان پایگاه های اصلی خود در شرق سوریه به سمت ریف دمشق و جنوب کشور را تضمین کند.

وی افزود: عناصر مسلح در ریف دمشق برای رسیدن به مرزهای اردن و یا ترکیه از راه های متعددی در بادیه استفاده می کنند و سلاح و ذخایر لازم را از طریق این راهها انتقال می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها