اروپا اغلب مهاجران غیرقانونی را اخراج می‌کند

اروپا اغلب مهاجران غیرقانونی را اخراج می‌کند
پنج‌شنبه 3 ارديبهشت 1394 - 15:04

روزنامه گاردین انگلیس فاش کرد که سران کشورهای اروپایی در نشست خود در بروکسل تصمیم گرفتند تا بیشتر مهاجران غیرقانونی به این قاره را به کشورهایشان بازگردانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رهبران اروپا در همین رابطه پیش نویس قطعنامه مورد نظر را تهیه کرده اند. آنان با بررسی پدیده مهاجرت غیرقانونی تاکید کردند که براثر اینگونه مهاجرت تا کنون 1600 تن در هنگام عبور از دریای مدیترانه به اروپا غرق شده اند.

به نوشته گاردین ، بر اساس این پیش نوس فقط به 5 هزار مهاجر اجازه اقامت در کشورهای اروپایی داده خواهد شد و تقریبا 150 هزار مهاجر غیرقانونی به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد.

پیش نویس یاد شده از کشورهای اروپایی می خواهد تا به منظور پیشگیری از فعالیت قاچاقچیان، گشت های دریایی و حضور نظامی خود را گسترش دهند. کشورهای اروپایی خود را موظف می دانند فقط تا فاصله 30 مایلی سواحل خود با انجام عملیات امدادرسانی مهاجران را از غرق شدن در آبهای دریای مدیترانه نجات دهند.

گاردین خاطرنشان کرد: "ترزا می" وزیر کشور و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس، معتقدند عملیات امدادرسانی به مهاجران خود عامل جذب آنان به شمار می رود و باعث می شود تا افراد بیشتری با عبور خطرناک از دریای مدیترانه غرق شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها