دیدار بی‌صدای دو حامی بزرگ تروریسم در استانبول

دیدار بی‌صدای دو حامی بزرگ تروریسم در استانبول
جمعه 4 ارديبهشت 1394 - 17:34

امیر قطر پنجشنبه شب در استانبول و در پشت درهای بسته با رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی نوشت: دیدار "تمیم بن حمد" امیر قطر با رجب طیب اردوغان در قصر «مابین» در استانبول صورت گرفت، ولی هیچ بیانیه ای درباره موضوعات مورد بحث دو طرف در این دیدار منتشر نشده است.

این سومین دیدار و سفر غیر منتظره امیر قطر به ترکیه در سال جاری میلادی است و گفته می شود ترکیه و قطر این بار تصمیم گرفته اند در برنامه آموزش و تسلیح معارضان سوری که از سوی آنان و آمریکا مخالفان میانه رو نامیده شده اند، همکاری کنند.

امیر قطر به عنوان حامی مالی تروریست‌ها در سوریه و اردوغان نیز در نقش واسطه برای رساندن تجهیزات نظامی و دلارهای نفتی برخی حکام خلیج فارس به تروریست‌ها، در چهار سال گذشته مهمترین تاثیر مخرب را در ایجاد ناامنی در عراق و سوریه و قتل و کشتار و تخریب زیرساخت های این دو کشور برجا گذاشته‌اند.

این در حالی است که پایگاه خبری «بانوراما الشرق الأوسط» چند روز پیش گزارش داده بود که ترکیه و قطر این بار تصمیم گرفته اند گروه های تکفیری را که آموزش های مناسبی دریافت کرده اند، از عراق و سوریه برای جنگ علیه انصار الله به یمن اعزام کنند که پس از فروپاشی انصار الله، اوضاع سیاسی در یمن را بدست بگیرند.

بر اساس این گزارش، این توافق تنها بین قطر و ترکیه حاصل شده و عربستان در آن دخیل نیست و خود این مسئله وجود یک رقابت حقیقی بین قطر و عربستان را نشان می دهد همچنانکه ترکیه نیز سعی دارد با عربستان و قطر وارد بازی شده و در منطقه ایفای نقش نماید.

بر پایه این گزارش، روزانه ده ها تروریست برای مشارکت در جنگ علیه انصار الله در یمن داوطلب می شود و از مناطق مختلف سوریه به استانبول و از آنجا نیز از طریق خطوط ترکیه و قطر به عدن انتقال داده می شوند بدون آنکه مدارک ثبتی و گذرنامه داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها