10هزار پرچم ترکیه در طرابلس بالا می‌رود؟

10هزار پرچم ترکیه در طرابلس بالا می‌رود؟
جمعه 4 ارديبهشت 1394 - 22:51

سفارت ترکیه در لبنان، در اقدامی عجیب و نامعمول قصد دارد به شیوه‌ای خاص، سالروز آنچه "آزادسازی شهرِ طرابلس توسط عثمانی‌ها" نامیده شده را در لبنان جشن بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای فاش کردند که سفارت ترکیه، با توزیع 10 هزار پرچمِ این کشور در شهر طرابلس لبنان، قصد دارد روز یک شنبه، سالروز آزادسازی این شهر از دست جنگ جویان صلیبی را تحت عنوان "عید عثمانی" جشن بگیرد.

"عمر اللبابیدی" فعال رسانه ای لبنانی، با اعلام این خبر به پایگاه اینترنتی "لبانون دیبایت" خاطر نشان کرد که سفارت ترکیه، این 10 هزار پرچم را به مرکز جمعیت لبنانی – ترکیه ای در میدان التل ارسال کرده است.

به نوشتۀ الحدث نیوز، سفارت ترکیه در حالی قصد دارد این مناسبت را جشن بگیرد که آزادسازی این شهر با کشتار صدها هزار ارمنی و پاک سازی نژادی آنان همراه بود.

در این میان، شماری از جمعیت های لبنانی در طرابلس، با تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای تعطیل کردن مدارسِ شمال لبنان برای گرامیداشت این روز، مخالفت کردند.

برخی از این جمعیت ها در عین حال با برگزاری مراسم یابود نسل کشی ارمنی ها نیز مخالفت کردند و آن را "اقدامی ضد مسلمانان" خواندند.

تلاش ترکیه برای سرپوش گذاشتن بر کشتار ارامنه توسط دولت عثمانی در حالی صورت می گیرد که اغلب کشورهای اروپایی، این حادثه را نسل کشی توصیف کرده و خواستار اعتراف ترکیه به آن و اتخاذ موضع مسئولانه در قبال آن شده اند. 

 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها