مرجعیت عراق: ‌سیاستمداران به اختلافات پایان دهند

مرجعیت عراق: ‌سیاستمداران به اختلافات پایان دهند
شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 12:47

مرجعیت دینی عراق، سیاستمداران این کشور را به گفت و گو و جست وجو به دنبال راه حل هایی ریشه ای و نهایی برای پایان دادن به اختلافاتی فراخواند که پیچیده شدن اوضاع امنیتی این کشور را سبب شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله سید احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه جمعه کربلا در حرم امام حسین (ع) گفت: با توجه به اوضاع امنیتی که کشور دچار آن است و همچنین نظر به چالش های بزرگی که با آن مواجهیم و با در نظر گرفتن تلاش هایی که نیروهای امنیتی و عشایر و داوطلبان به کار گرفتند، سیاستمداران باید از همه این ها برای عبور از بحران بهره بگیرند.

وی بازنگری دقیق در مرحله کنونی و تحلیلِ آن به منظور تشخیص درست از نادرست، را خواستار شد.

خطیب جمعه کربلا همچنین وحدت کلمه و رویۀ سیاستمداران را خواستار شد و از آن ها خواست در یک سنگر بجنگند و اختلافات ساده را کنار بگذارند و دیدی بازتر پیدا کنند و با یکدیگر گفت وگو کنند و در پی چاره جویی باشند تا به این شیوه، زمینه اعتماد را فراهم کنند و فضای سوء ظن را از بین ببرند.

وی تاکید کرد: نمی توان پذیرفت که کشور، درگیر کشمکش های سیاسی، مشکلات اقتصادی و تهدیدهای درون شهری باقی بماند.

آیت الله صافی تصریح کرد: مسئولان سیاسی در قبال خارج کردن عراق از این بحران، کاملا مسئول هستند و هیچ یک از آن ها از این مسئولیت، مستثنی نیستند. بنابراین ضروری است که همگی آن ها رویکرد دشمنی و خصومت و تحریک را کنار بگذارند و روحیه تسامح و محبت را در نهاد خود جایگزین کنند.

مرجعیت دینی عراق، پیش از این نیز از سیاستمداران خواسته بود در موضع گیری های سابق که به کشور ضرر زد و پیامدهای منفی داشت، بازنگری فراگیر کنند و در مرحله حساس کنونی که عراق گرفتار آن است، مسئولیت پذیرانه عمل کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها