كارشناس امور راهبردي:

90 درصد جوانان عربستانی تفکر داعشی دارند !

90 درصد جوانان عربستانی تفکر داعشی دارند !
شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 14:54

يك كارشناس امور راهبردي گفت: عربستان سعودی منشا تفكر تروريستی در جهان است و 90 درصد جوانان آن به علت نوع سياست ها و خط مشي مقامات آل سعود، تفکرات داعشی دارند.

حسن شقير روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم درباره اعلام خنثي سازي حمله تروريستي در رياض از سوي مقامات سعودی گفت: مسيري كه عربستان در حمايت از تروريسم و پراكندن بذر آن و متهم كردن ديگران به تروريسم، دنبال كرده، مسیری نادرست است.

وي افزود: اگر گفته آنها درخصوص كشف و خنثي سازي حمله تروريستي در عربستان درست باشد، پس بايد اين مسير را اصلاح كنند اما اگر اين گفته صرفا تبليغات رسانه اي براي تشديد كنترل اوضاع در داخل در سايه تجاوزگري آنها به يمن باشد، حسابش فرق می کند و مردم به آن اهمیتی نمي نهند. 

شقير گفت: معضل اساسي در عربستان این است که منشا تروريسم در جهان، همین کشور است. تفكر تكفيري ها همان تفكري است كه عربستان سعودی آن را باور دارد و آل سعود نمي خواهد به اين موضوع اذعان كند. درحالي كه مسوولان سعودي مي گويند كه امنيت عربستان در برابر تروريسم از مصونيت برخوردار است، آمارها نشان مي دهد كه 90 درصد جوانان عربستانی به دلیل سیاست های آل سعود به تفكر داعشی معتقد هستند و باورهاي داعشي دارند كه اين خطر بزرگي به شمار مي رود.
این کارشناس امور راهبردی گفت: عربستان با آتش در خارج از اين كشور بازي مي كند؛ در حالي كه آتش زير پاهايش شعله ور است.
وي تصريح كرد: اگر گفته مقامات سعودي درباره حمله اخير و خنثي سازي آن ثابت شود، اين، يك خلل و معضل داخلی است زيرا كسي منكر نیست كه تفكر داعش در عربستان ريشه دار است و درنتيجه عربستان امروز از پس لرزه هاي اين تروريسم عليه خودش نگران است زيرا مي داند كه چه چيزي صادر شده است.
اين كارشناس امور راهبردي گفت: عربستان مدعي است كه داعش ساخته و پرداخته آن نيست بلكه نتيجه ظلم اجتماعي و سياسي برخي رژيم ها در منطقه است. عربستان تلاش مي كند كه اتهام حمايت از داعش را از خود بزدايد اما اين امر منافاتي با اين واقعيت ندارد که داعش از نظر فكري، تجهيزاتي و تسليحاتي به عربستان وابسته است.

پربیننده ترین خبرها