تحویل اس300 و چالش میان مسکو و تل‌آویو

تحویل اس300 و چالش میان مسکو و تل‌آویو
شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 16:10

تصمیم روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران، روابط رژیم صهیونیستی با مسکو را به چالش کشیده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: اسرائیل امسال مقام عالی رتبه ای برای حضور در هفتادمین سالگرد پیروزی بر آلمان نازی در کاخ کرملین مسکو نفرستاد.

بنا بر اعلام این شبکه، این کاخ کرملین از مسؤولین اسرائیلی از جمله رئیس جمهور فعلی رفلن و رئیس جمهور سابق اسرائیل شیمون پرز برای حضور در جشن سالانه شکست آلمان نازی دعوت بعمل آورده بود، اما این دو مقام عالی رتبه از سفر به روسیه امتناع کردند و "اسرائیل" تصمیم گرفت یک هیئت سطح پایین برای حضور در جشن کرملین عازم روسیه کند. این اقدام بیانگر نارضایتی اسرائیل از عملکرد روسیه برای تحویل سامانه اس 300 به ایران است.

این در حالی است که تصمیم روسیه برای تحویل سامانه اس 300 به ایران با نارضایتی کامل مقامات اسرائیل روبرو شده است. تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در این باره پخش کرد. نتانیاهو مدعی شد: «اقدام روسیه برای تحویل سامانه اس 300 به ایران اقدامی بسیار خطیر است و این در حالی است که ایران خصومت خود را با کشورهای منطقه افزایش داده است».

گفتنی است، مقامات مسکو بارها تاکید کرده اند که سامانه اس300، تنها جنبه دفاعی دارد؛ اما رژیم صهیونیستی که بدون این سامانه هم هرگز جرأت نزدیک شدن به آسمان ایران را نداشته، اکنون نگران است که از این پس با وجود سامانه اس 300 روسی و سامانه های مشابه ایرانی که اکنون عملیاتی شده اند، دیگر نتواند از ابزار تهدید توخالی هم بر ضد کشورمان استفاده کند.

پربیننده ترین خبرها