تحقیق فرانسه درباره شرایط سخت کار در قطر

تحقیق فرانسه درباره شرایط سخت کار در قطر
شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 19:40

العالم ـ دادستان کل شهر نانتر در نزدیکی پاریس اعلام کرد که برای اطمینان از صحت ادعاهای یک سازمان غیردولتی درخصوص اتهام شرکت عمرانی وینسی به وادار کردن کارگران خارجی به کار اجباری در پروژه های خود در قطر، تحقیقات اولیه خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کاترین دونی" تاکید کرد که هدف از این تحقیق که از 15 روز گذشته آغاز شده، اطمینان از صحت ادعاهای یک سازمان غیردولتی در جلسات بازجویی در فرانسه است.

وی افزود: بنا به نتایج تحقیقات فعلی، ممکن است که یک تحقیق قضایی دیگر "پس از تابستان" در قطر نیز آغاز شود.

سازمان غیردولتی "شربا" ویژه امور قربانیان جنایت های اقتصادی، در پایان ماه مارس در شکایتی در شهر نانتر فرانسه علیه شرکت عمرانی وینسی، آن شرکت را به کار اجباری و برده داری در چارچوب پروژه های ساخت و ساز جام جهانی 2022 در قطر متهم کرد.

این شکایت علیه شش شخصیت فرانسوی از جمله یانیک گاریو مدیر کل شرکت "کیو دی وی سی" است که 51 درصد از سهام آن به شرکت سرمایه گذاری املاک و مستغلات الدیار قطر و 49 درصد آن به شرکت وینسی تعلق دارد و این علاوه بر الان بونو رییس شرکت عمرانی وینسی است.

شربا اعلام کرده که در یک تحقیق میدانی در قطر از مصادره گذرنامه ها و تهدید کارگران مطلع شده تا آنها را از درخواست بهبود شرایط کار و مسکن بازدارند و یا در صورتی که خواستار ترک کار و یا تغییر آن بشوند.

شرکت فرانسوی وینسی به طور کامل این اتهامات را تکذیب کرده و از نمایندگان شربا و روزنامه نگاران خواست تا شرایط کار در پروژه هایش در قطر را از نزدیک ببینند.

شرکت وینسی همچنین در نیمه ماه آوریل در پاریس به اتهام افترا علیه سازمان شربا شکایت کرد و خواستار پرداخت مبلغی به میزان 300 هزار یورو به عنوان جبران خسارت شد.

میزان پروژه های شرکت فرانسوی وینسی در جهان سالانه به 40 میلیارد یورو می رسد و ای شرکت 191 هزار نفر را در سطح جهان به کار گرفته است و در سال های گذشته قراردادهای عظیم در قطر منعقد کرده که از جمله آنها ساخت مترو در شهر لوسیل از طریق مشارکت با شرکت الدیار قطر در قالب شرکت "کیو دی وی سی" است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها