بروز تنش در روابط رژیم صهیونیستی و آفریقای جنوبی

بروز تنش در روابط  رژیم صهیونیستی و آفریقای جنوبی
شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 22:27

العالم - به دنبال مخالفت رژیم صهیونیستی با سفر وزیر آموزش عالی آفریقایی جنوبی به فلسطین اشغالی، روابط پرتوریا و تل آویو دچار تنش شدید شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از "روسیه الیوم"، تل آویو به تازگی از اعطای ویزا به "بلاید زیماندا" وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی که به مخالفت با رژیم صیونیستی معروف است، خودداری کرد.

این رویداد باعث افزایش خشم و نفرت مردم آفریقای جنوبی علیه صهیونیست ها شده و جوانان وابسته به حزب کمونیست آفریقای جنوبی روز گذشته خواهان اخراج سفیر اسرائیل از پرتوریا و تحریم دانشگاه ها و موسسات آموزشی اسرائیلی شدند.

حزب کمونیست آفریقای جنوبی که یکی از 3 حزب حاکم بر این کشور است در بیانیه ای، مخالفت رژیم صهیونیستی با سفر این وزیر آفریقای جنوبی به اراضی فلسطین را اهانت به حکومت و ملت این کشور توصیف کرد و خواستار اخراج سفیر اسرائیل از آفریقای جنوبی شده است.

وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی نیز پس از دریافت پاسخ منفی اسرائیل، گفت: رژیم اسرائیل با تمام توان برای سرپوش گذاشتن بر رفتارهای هولناک خود در حق فلسطینی ها و کاستن از شمار شاهدان این رفتارها تلاش می کند.
وی افزود: از همه مراکز آموزشی و دانشگاهی درخواست خواهد کرد که با دانشگاه های اسرائیلی قطع رابطه کنند.

از سوی دیگر "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به حزب کمونیست آفریقای جنوبی حمله کرد.

وی که از اظهارات وزیر آموزش عالی و حزب کمونیست آفریقای جنوبی بسیار خشمگین شده در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک ادعا کرد: دولت آفریقای جنوبی از خشونت، نژادپرستی و مشکلات فراوان رنج می برد بنابراین بهتر است از حمله به اسرائیل خودداری کند.

"ریاض مالکی" وزیر خارجه فلسطین نیز مخالفت تل آویو با سفر بلاید زیماندا به فلسطین را محکوم و در بیانیه ای اعلام کرد که  رژیم اسرائیل با درپیش گرفتن سیاست خصمانه در قبال مسئولان و شخصیت های بین المللی که تمایل دارند از نزدیک با حقایق ملت فلسطین تحت اشغالگری صهیونیست ها آشنا شوند، نه تها هرگز موفق نمی شود که ملت فلسطین را در عرصه بین المللی منزوی کند بلکه توان سیاسی، دیپلماتیک و اطلاع رسانی رهبری فلسطین را در سطح بین الملل افزایش می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها