گزارش العالم از ادامه تجاوز عربستان به یمن+ فیلم

شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 22:41

صنعا، (العالم) - با وجود این که عربستان پایان حملات خود علیه یمن را اعلام کرده، تجاوز جنگنده‌های سعودی به خاک یمن امروز (شنبه) نیز ادامه داشت.

"خالد الصایدی" خبرنگار شبکه العالم در صنعا گزارش داد: تجاوزگری عربستان به یمن تنها در رسانه های سعودی پایان یافته است زیرا موج حملات به مناطق مختلف یمن امروز (شنبه) هم با شدت تمام ادامه داشت.

کارشناسان سیاسی یمن معتقدند که توقف تبلیغات رسانه های کشورهای متجاوز به یمن تنها به مثابه تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که این کشورها در حق یمنی ها مرتکب شده اند.

"محمد العزانی" تحلیلگر یمنی در گفت وگو با شبکه العالم، ادامه تجاوزگری عربستان و ائتلاف عربی به یمن را مردود دانست و گفت: اگر مساله ای وجود داشته باشد باید از طریق شورای امنیت و در چارچوب توافقنامه ها و منافع ملی یمن پی گیری شود.

وی گفت: ما معتقدیم که ملت یمن قادر به پاسخ است و به زودی و در زمان و مکان مناسب به این تجاوزگری ها پاسخ خواهد داد.

"علی الموشکی" خبرنگار یمنی نیز به العالم گفت: عربستان در تلاش است تا از تعقیب بین المللی فرار کند زیرا اگر یک کشور متجاوز بیش از یک ماه به بمب باران همسایه یا کشور دیگری ادامه دهد مطابق قانون بین الملل باید به عنوان کشور متهم به جنایات جنگی به دادگاه جنایات جنگی بین الملل معرفی شود.

کارشناسان عقیده دارند، تا تجاوزگری ها متوقف نشود و متجاوزان به علت جنایاتی که در حق ملت یمن کرده اند محاکمه نشوند، راه حلی برای بحران یمن وجود ندارد.

"حمود العزی" فعال حقوقی یمنی نیز در گفت وگو با العالم تصریح کرد که درخواست "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور سابق یمن برای پایان دادن به جنگ و بازگشت به میز مذاکره به معنی وجود جنگ داخلی در یمن نیست بلکه در یمن جنگ علیه شبه نظامیانی وجود دارد که دست پرورده عربستان هستند.

از سوی دیگر منابع قبیله ای در استان "مارب" اعلام کردند که نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی کمیته های مردمی پیشروی قابل توجهی در این منطقه داشته اند و به طور جدی در حال پیشروی به سوی شهر مارب در شرق یمن هستند و در آستان ورود به این شهر قرار دارند.
tt-25-19:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها