انتقاد العبادی از اظهارات منفی برخی مسؤولان الانبار

انتقاد العبادی از اظهارات منفی برخی مسؤولان الانبار
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 13:16

نخست وزیر عراق با انتقاد از اظهارات منفی برخی مسؤولان استان الانبار اعلام کرد که داعش تلاش می کند با تصرف مناطقی از این استان، پیروزی های ارتش را ناچیز جلوه دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر "حیدر العبادی" روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد : العبادی شنبه شب با مسؤولان محلی، نمایندگان پارلمانی و استاندار الانبار دیدار، و درباره وضعیت امنیتی و عملیات آزادسازی این استان گفتگو کرد .
شبکه سومریه نیوز با انتشار این بیانیه افزود : وزرای دفاع ، برنامه ریزی و برق ، مشاور امنیت ملی و فرماندهان نظامی نیز در این دیدار حضور داشتند و مساله مشارکت عشایر و نیروهای مردمی در درگیری های استان الانبار هم بررسی شد .
العبادی در این دیدار اظهار داشت: ما در مرحله مهمی قرار داریم و باید داعش را ریشه کن کنیم و این گروه تروریستی که متحمل شکست های متوالی شده است ، می خواهد با تصرف مناطقی پیروزی های ارتش را کم ارزش جلوه بدهد.
نخست وزیری عراق تأکید کرد: عشایر و ساکنین الانبار پس از آزادسازی مناطق تحت تصرف داعش باید برای حفظ این مناطق تلاش کنند.
العبادی همچنین خواستار پایان دادن به شایعات ناامیدکننده شد و افزود : شایعاتی که باعث تضعیف روحیه ساکنین الانبار و نیروهای مسلح می شود، باید متوقف شود؛ و سیاستمدارانی که با شایعات ناامیدکننده خود تأثیر منفی در تحولات الانبار می گذارند، باید سکوت کنند.
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: نیروهای مردمی تشکیلاتی وابسته به دولت هستند و زیر نظر  فرماندهی کل نیروهای مسلح فعالیت می کنند و نقش مهمی در آزادسازی مناطق و کسب پیروزی ها ایفا می کند.
"عل الادیب" رئیس فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق دیروز از وزیر دفاع خواست که با حضور در مجلس اوضاع منطقه "الثرثار" را تبیین کند. 
برخی از رسانه های داخل و خارج عراق روز شنبه اعلام کردند که داعش پس از محاصره منطقه "الثرثار" در استان الانبار، دهها نیروی ارتش و نیروی مردمی را اعدام کرده است.

"سعد معن" سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، خبر اعدام نیروهای عراقی در الثرثار را تکذیب کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها