درخواست از وزیر دفاع عراق برای توضیح در مجلس

درخواست از وزیر دفاع عراق برای توضیح  در مجلس
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 14:12

رئیس فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق از وزیر دفاع خواست که با حضور در مجلس درباره علل سیطره داعش بر منطقه "الثرثار" و اعدام ده ها نظامی در این منطقه توضیح دهد.

 

علی الادیب

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی الادیب" گفت: ما از وزیر دفاع می خواهیم که در مجلس حاضر شود و به سؤالات نمایندگان درباره شهادت ده ها نظامی و نیروی مردمی در منطقه الثرثار پاسخ دهد.
شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از الادیب تأکید کرد: وزیر دفاع باید توضیح دهد که وزارت دفاع چه اقدامی در خصوص درگیری های منطقه الثرثار انجام داده است، و واکنش او به درخواست اعزام نیرو و تجهیزات به این منطقه چگونه بوده است؟
الادیب اظهار داشت: رسانه های عراق به مدت یک هفته، خبرهایی را درباره لزوم فرستادن نیرو و تجهیزات به منطقه الثرثار منتشر می کردند، ولی وزارت دفاع به این درخواست اهمیت نمی داد.
عضو فراکسیون دولت قانون اعلام کرد: وزیر دفاع باید واقعیت ها را به اطلاع مردم عراق برساند، و مقصران را معرفی کند.
رسانه های عراقی و خارجی دیروز (شنبه) اعلام کردند که داعش پس از محاصره شماری از نیروهای ارتش و  و بسیج مردمی در منطقه الثرثار در شمال شهر فلوجه در (شرق استان الانبار)، ده ها نفر از آنها را اعدام کرد.
"محمد خلف" معاون فرمانده عملیات الانبار روز شنبه اعلام کرد که عملیات پاکسازی منطقه الثرثار از تروریست های داعش آغاز شده است.

با این حال "سعد معن" سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در واکنش به خبر اعدام ده ها نیروی عراقی در منطقه الثرثار، تأکید کرد که این خبر صحت ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها