قبایل یمنی ارتش عربستان را به چالش کشیده اند

قبایل یمنی ارتش عربستان را به چالش کشیده اند
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 17:57

العالم - افزایش درگیری قبایل یمنی با نظامیان سعودی در مناطق مرزی اکنون به یکی از چالش های مهم ارتش متجاوز عربستان تبدیل شده است .

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از صعده گزارش های خبری از مناطق مختلف یمن حاکیست که روز یکشنبه نیز درگیری های متعددی میان افراد قبایل یمنی با نظامیان سعودی در مناطق مرزی روی داد.

حملات مردم یمن به مناطق مرزی عربستان و کشته و مجروح کردن نظامیان سعودی در مرزهای آن کشور با یمن ، یکی از راههای اعتراض یمنی ها به تجاوز حدود یکماهه عربستان به کشورشان است.

درگیری میان نیروهای مسلح قبایل با نظامیان سعودی در نوار مرزی بخصوص شنبه شب گذشته پس از گلوله باران برخی مناطق مرزی یمن توسط توپخانه های عربستان در مناطق جبل النار، وفج حرض، الملاحیط، المزرق، اتجاه میدی و مضیقه تشدید شد.

هنوز از تلفات دو طرف دراین درگیری ها گزارشی نرسیده است.

در همین حال جنگنده های سعودی، از صبح امروز، به پرواز در آسمان صعده پرداختند و مناطقی از مرکز این شهر را هدف قرار دادند.

جنگنده های متجاوزعربستان، شهرداری سحار را سه بار مورد حمله قرار دادند و یکی از بمب های پرتاب شده، به نزدیکی بازاری پررفت و آمد اصابت کرد به طوری که مردم ناچار شدند خانه های خود را ترک کنند تا جان خود را نجات دهند.

خبرنگار شبکه العالم همچنین از شلیک 45 راکت و گلوله خمپاره به شهرداری الظاهر در مرز عربستان و یمن خبر داد و خاطر نشان کرد که اطلاعاتی موثق درباره درگیر شدنِ قبایل یمنی با نیروهای متجاوز سعودی در منطقه مرزی جیزان دریافت کرده است.

بر پایه این گزارش، حمله جنگنده های سعودی به چهار کامیونِ حامل مواد غذایی در منطقه خور العمیره، به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان یمنی انجامید.

خبرنگار شبکه العالم گزارش کرد که جنگنده های سعودی، در استان مأرب، به اشتباه، نیروهای سعودی را هدف قرار دادند، که این حمله به کشته شدن 8 تن و زخمی شدن چندین نفر از آنان منجر شد.

عربستان چهارشنبه هفته گذشته پس از 27 روز تجاوز هوایی به غیرنظامیان و کشتار مردم بی دفاع یمن، از پایان عملیات نظامی در آن کشور خبر داد، اما دو ساعت پس از اعلام این آتش بس، هواپیماهای سعودی چندین بار اردوگاه الاستقبال در شمال صنعا و دیگر مناطق یمن را هدف قرار دادند و حملات به شهرها و زیربناهای یمن باشدت و دقت بیشتری ادامه دارد. 

جنگنده های عربستانی به کمک ارتش 9 کشور عربی منطقه به غیر از عمان، از ششم فروردین و به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن اقدام به بمباران مناطق مسکونی و تاسیسات حیاتی آن کشور کردند که بر اثر آن تاکنون حدود سه هزار شهروند یمنی کشته و چندین هزار نفر دیگر زخمی شده اند.26-11:3526

پربیننده ترین خبرها