تلاش یمن برای افشای ابعاد تجاوز سعودی

تلاش یمن برای افشای ابعاد تجاوز سعودی
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 20:56

العالم - کمیته ملی مستندسازی جنایت های تجاوز سعودی و هماهنگی امدادرسانی، امروز در صنعا اعلام موجودیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) از انتشار بیانیۀ اعلام موجودیت کمیته ملی مستندسازی جنایت های تجاوز سعودی به یمن خبر داد و تاکید کرد که این کمیته قصد دارد با همه مراکز فعال در زمینه پایش و مستندسازی جنایت هایی که متجاوزان سعودی مرتکب می شوند، همکاری کند و اطلاعات خود را از طریق زنجیره ای گسترده از خبرنگاران و فعالان پایش میدانی، در اختیار نهادهای دولتی قرار دهد.

در کمیته مستندسازی جنایت های تجاوزگران سعودی دربیانیه خود با بیان اینکه تجاوزگران، در ماه اولِ، ابتدا مرتکب جنایت تجاوزمسلحانه ضد حاکمیت کشوری مستقل و تعرض به اراضی و استقلال سیاسی آن شدند، تاکید کرد :  دشمن متجاوز آنگاه مرتکب جنایت جنگیِ مصداقِ مادۀ 8 آیین نامه اساسی دادگاه جنایات جنگی شد و با ارتکاب قتل عمد و ایجاد رنج شدید در میان مردم، ویرانگری های گسترده، تخریب اموال املاک، حمله به اماکن غیرنظامی، کشتار صدها غیرنظامی، تخریب هزاران منزل مسکونی و موسسه های غیرنظامی و ساختمان های بهداشتی و آموزشی و جایگاه های تاریخی و باستانی، پیمان ژنو را زیر پا نهاد.

کمیته مستندسازی جنایت های تجاوزگران سعودی تاکید کرد: متجاوزان سعودی، مرتکب جنایت علیه بشریت شد که هم در پیمان 1948 و هم در آیین نامه اساسی دادگاه جنایات بین المللی به عنوان جنایت بین المللی شناخته شده است. بر اساس این قانون، نابودسازی یک طیف از جمعیت یک ملت، قوم، مذهب یا دین به صورت کلی یا جزئی از طریق کشتن افرادِ آن یا ایجاد وضعی که در آن نابود می شوند، جنایت علیه بشریت به شمار می رود.

این کمیته خاطر نشان کرد: تجاوز کنونی با محاصره سواحل یمن، بمباران هرگونه کامیون حمل مواد غذایی و دارو و نیازهای اساسی همراه شد. آن ها همچنین کارخانه های تولید مواد غذایی را هدف قرار دادند تا ملت یمن را گرسنگی دهند، زیرا ملت یمن را ملتی جنگ جو می دانند که تسلیمِ خواسته های آن ها نمی شود.

26

پربیننده ترین خبرها