امکان بازگشت آسان سوری های مقیم خارج

امکان بازگشت آسان سوری های مقیم خارج
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 23:01

العالم - مقام های سوریه برای بازگشت سوری های مقیم خارج به کشورشان تسهیلات ویژه ای اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه  العالم ، مقام های سوریه به سفارتخانه ها و هیات های دیپلماتیک خود اجازه دادند برای صدور و تمدید گذرنامه های سوری های مقیم خارج از کشور که تعداد زیادی از آنها پناهنده و مخالف دولت هستند اقدام کنند بدون آن که نیازی به مراجعه به دستگاههای امنیتی دمشق وجود داشته باشد.

 نشریه الوطن که نزدیک به دولت سوریه است روز یکشنبه نوشت ولید معلم وزیر خارجه سوریه روز پنجشنبه هفته گذشته طی بخشنامه ای اجازه صدور و تمدید گذرنامه و مدارک سفر سوری ها و کسانی که در حکم شهروندان سوری هستند (پناهندگان فلسطینی در سوریه) را که در خارج از این کشور به سر می برند صادر کرد بدون آن که نیازی به مراجعه به اداره مهاجرت و گذرنامه دمشق یا هر اقدام دیگری باشد و این بخشنامه شامل کسانی که به صورت غیرقانونی کشور را ترک کرده اند نیز خواهد شد.

این تصمیم فقط در صورتی شامل صاحبان گذرنامه و مدارک سفر صادر و یا مهر شده توسط مراجع غیررسمی خواهد شد که مدارک خود را تحویل دهند و لغو کنند.

نمایندگی ائتلاف نیروهای معارض سوری در ژانویه از آغاز فرایند تمدید گذرنامه های سوری های مقیم قطر که حدود 60 هزار نفر هستند خبر داده بود.

سفارت سوریه در دوحه به دلیل قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور به دلیل دامن زدن قطر به بحران سوریه بسته شده است.

سفارت خانه های سوریه پیش از این در مدارک شناسایی متقاضیان گذرنامه دقت زیادی مبذول می کردند که به دلیل هماهنگی با مقام های امنیتی، بین یک هفته تا یک ماه طول می کشید.

دمشق در فوریه 2013 گذرنامه شهروندان سوری مقیم خارج را بدون انجام تشریفات مربوطه به مدت دو سال تمدید کرد.

این تصمیم جدید به اعتقاد الوطن موجب کاهش نگرانی کسانی می شود که به طور غیرقانونی از سوریه خارج شده اند و بازگشت آنها را به کشور تسهیل می کند و به طور همزمان باعث قطع یکی از منابع دخالت های بیگانه خواهد شد.

از آغاز شروع بحران خونین سوریه که بیش از 220 هزار کشته حاصل آن است بیش از 4 میلیون سوری به کشورهای همسایه مانند ترکیه، لبنان و اردن مهاجرت کرده اند. بسیاری از معارضان دولت دمشق نیز سالهاست که خارج از این کشور زندگی می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها