اتهام پویتن به آمریکا درباره حمایت از عناصر مسلح در قفقاز

اتهام پویتن به آمریکا درباره حمایت از عناصر مسلح در قفقاز
دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 - 08:44

رئیس جمهور روسیه، آمریکا را به حمایت و پشتیبانی از عناصر مسلح جدایی طلب در شمال قفقاز متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "روسیا الیوم"، "ولادیمیر پوتین" در فیلمی مستند تحت عنوان "رئیس جمهور" که شبکه "روسیا 1" یکشنبه آنرا پخش کرد، آمریکا را به برقراری تماس مستقیم با افراد مسلح جدایی طلب در قفقاز و ارائه کمک های لجستیکی به آنان متهم کرد.

پوتین دراین فیلم مستند که به مناسبت گذشت 15 سال از به قدرت رسیدن پوتین پخش شد، با اشاره به گزارش های اطلاعاتی روسیه، تاکید می کند که رصد این اطلاعات در آذربایجان صورت گرفته است.

رئیس جمهور روسیه گفت که سازمان اطلاعات این کشور تماس های مستقیم میان جنگجویان در شمال قفقاز را با نیروهای ویژه آمریکایی در آذربایجان رصد کرد، و به این نتیجه رسید که طرف آمریکایی حتی از آنان در زمینه حمل و نقل پشتیبانی کرده است.

پوتین گفت که سازمان های اطلاعاتی غرب از عناصر مسلح حمایت کرده اند زیرا معتقد هستند هر کسی که مخالف روسیه باشد، می تواند با عناصر مسلح هم پیمان باشد.

وی تصریح کرد " برخی افراد به ویژه نیروهای ویژه در کشورهای غربی به این مساله فکر می کنند که اگر کسی برای ضربه زدن به  دشمن آنان تلاش می کند -ما اکنون متوجه شدیم که روسیه همواره مدنظر آنان بوده- این امر به نفع آنان است.

وی افزود " اما واقعیت چنین نبوده است".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها