سرمایه گذاری کلان امارات در صربستان

سرمایه گذاری کلان امارات در صربستان
دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 - 11:45

صربستان توافقی را با یک شرکت املاک اماراتی به ارزش سه میلیارد دلار برای توسعه یک منطقه مسکونی در بلگراد امضا کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این توافق، باعث می شود امارات بتواند برای خود جای پایی در این کشور پیدا کند.

سایت خبری "میدل ایست آنلاین" تأکید کرد که صربستان امیدوار است به اتحادیه اروپا به عنوان بزرگ ترین بازار واحد در جهان در ده سال آینده بپیوندد.

صربستان با شرکت املاک " ایگل هیلز " امارات درباره سرمایه گذاری به ارزش سه میلیارد دلار معادل دو میلیارد و 750 میلیون یورو با هدف توسعه منطقه ساوامالا موافقت کرده است.

این منطقه که در قرن نوزدهم ساخته شد، در ساحل رود سافا در نزدیک مرکز پایتخت صربستان قرار دارد و به مجتمعی دربردارنده ساختمان های مسکونی و دفاتر و مراکز تجاری و برجی به ارتفاع 200 متر مانند برج های شهر دبی تبدیل خواهد شد.

بر اساس توافق امضا شده میان " زورونا ميخايلوویچ " وزیر زیرساخت های صربستان و نماینده شرکت ایگل هیلز امارات، نیمی از زیرساخت های این طرح که " بلگراد شناور" نام گرفته است، انتظار می رود ظرف مدت حداکثر بیست سال آماده شود.

به گفته مسؤولان صربستان، این شرکت مبلغ 300 میلیون یورو را برای این طرح سرمایه گذاری خواهد کرد که نیمی از آن عبارت از سرمایه های فعلی و نیمی دیگر مجموعه سهام خواهد بود.

بسیاری از جمعیت ها با این طرح کلان از زمان ارائه شدن از سوی دولت مردمی " الکساندر ووچیچ " مخالفت کرده و آن را طرحی عظیم خوانده اند.

با این حال ، " سينيسا مالی" شهردار بلگراد از این طرح استقبال کرده و گفته است که این طرح، بزرگ ترین طرح از نوع خود نه فقط در منطقه بلکه در کل اروپا است.

این توافق، جدیدترین همکاری میان صربستان و امارات در دولت ووچیچ بعد از توافق هایی برای بیمه ارزان، سلاح، کشاورزی و شرکت های هواپیمایی به شمار می رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها