دلیل نارضایتی 46 درصد مغربی‌ها از زندگی

دلیل نارضایتی 46 درصد مغربی‌ها از زندگی
دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 - 12:18

نتایج یک نظرسنجی در مغرب نشان داد که46 درصد از مردم این کشور از شرایط معیشتی خود راضی نیستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگی عالی برنامه ریزی که موسسه ای عمومی و مستقل از دولت است، در پژوهشی نظرسنجی محور درباره "زندگی آبرومندانه" دریافت که تنها 30 درصد از مردم مغرب، از زندگی خود راضی هستند و 46 درصد از مردم این کشور از شرایط معیشیتی خود ناراضی هستند و علتِ آن را ناخرسندی از وضع مسکن، خدمات بهداشتی و آموزشی، کار و همچنین وضع تفریح و خانواده ارزیابی کردند.
بر پایه این نظرسنجی، 60 درصد از مردم مغرب، دغدغۀ مسکن دارند، 45 درصد دغدغه درآمد، 43 درصد دغدغۀ کار، 24 درصد دغدغه آموزش، 32 درصد دغدغه بهداشت و درمان و 29 درصد دغدغه امور اجتماعی، فرهنگی و معنوی دارند.
این نظرسنجی همچنین ثابت کرد که 4.7 از هر 10 مغربی، از وضع مسکن رضایت دارند و از هر 10 مغربی 3.4 نفر از خدمات بهداشت و درمان راضیند. در خصوص آموزش، این میزان به 4.3 نفر از هر 10 نفر می رسد و در زمینه فرهنگ و تفریح نیز این میانگین، به 3.6 نفر از هر 10 می رسد.
بیشترین ناراضیانِ مغربی از اوضاع معیشتی را افرادی تشکیل می دهند که در روستاها به سر می برند. برخی از این روستاییان، درآمد ماهیانه ای کمتر از سه هزار درهم معادل 300 دلار آمریکا دارند و نیمی از ناراضیان روستایی، امکانات آموزشی ندارند.
در این میان، 80 درصد کسانی که از زندگی در مغرب رضایت دارند، شهرنشین هستند. 60 درصد این افراد، تحصیلات دبیرستانی دارند و مهم ترین عامل رضایت 44 درصد آنها نیز داشتن حقوقی بیشتر از پنج هزار درهم برابر با 500 دلار است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها