حمله ناکام داعش به بسیج مردمی در اطراف کرکوک + فیلم

دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 - 15:12

تلاش ناکامِ تروریست های داعش برای شکستن محاصره و رهایی از نیروهای بسیج مردمی در اطراف شهرستان البشیر در جنوب کرکوک، به هلاکت ده ها تن از داعشی ها انجامید.

"جودت العساف" خبرنگار شبکه العالم از شهرستان البشیر گزارش داد، پس از آزادسازی چندین منطقه و روستا در جنوب کرکوک، عناصر داعش ناچار شدند تا "البشیر" عقب نشینی کنند؛ اما طی هفته های گذشته در همین منطقه محاصره شده، و متحمل خسارت های سنگینی شدند.

به همین سبب تروریست های داعش، برای شکستن محاصره همقطاران خود در این شهر، از سه محور و با انواع سلاح ها به آن یورش بردند؛ و سعی کردند شکافی در سد محاصره نیروهای بسیج مردمی ایجاد کنند. اما نیروهای مردمی حملۀ داعشی ها را خنثی کردند و خسارت های سنگین جانی و تجهیزاتی به آن ها وارد کردند.

"ابوثائر البشیری" فرمانده تیپ 16 نیروهای بسیج مردمی به خبرنگار شبکه العالم گفت: عناصر داعش نیمه شب به نیروهای ما حمله کردند اما علاوه بر خنثی شدن این حمله، ده ها تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

نیروهای مردمی، همچنین در منطقه "تل الاحمدیه" در جنوب شرقی البشیر پیشروی کردند، و عناصر داعش، هنگام فرار خودروهای زره پوش و جنگ افزارهای سوختۀ خود را بجا گذاشتند.

یکی از نیروهای مردمی به خبرنگار شبکه العالم گفت: عناصر داعش، درصدد گرفتنِ تل الاحمدیه بودند اما نیروهای مردمی آن ها را زیر پا له کردند، و جنگ افزارهایشان را به آتش کشیدند.

در این درگیری، بیش از 40 تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و از نیروهای مردمی فقط یک نفر به شهادت رسید و هفت تن زخمی شدند.

خبرنگار شبکه العالم به نقل از نیروهای عراقی گزارش داد که این نیروها، جنگ افزارهایی از داعش را به آتش کشیدند که داعشی ها آن ها را جنگ افزارهای شکست ناپذیر می خواندند.

26

پربیننده ترین خبرها