بمباران یمنی‌ها در ماه حرام + فیلم

دوشنبه 7 ارديبهشت 1394 - 15:24

با ادامه تجاوز نظامی ائتلاف عربستان سعودی به یمن در ماه رجب که از ماه های حرام است، بیمارستان های این کشور با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی روبرو شده اند.

خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد، مشکل بیمارستان السبعین در شهر صنعا پایتخت یمن، مانند دیگر بیمارستان ها فقط مشکل بهداشتی نیست، بلکه به علت نزدیک بودن به مواضع مورد حمله، دارای مشکل امنیتی وانسانی نیز می باشد.

"نبيل النجار" معاون مدیر کل بیمارستان الجمهوريه در پایتخت یمن به خبرنگار العالم گفت که این بیمارستان با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی مواجه است و به بیماران توصیه شده است که با شنیدن صدای حملات نگران و وحشت زده نشوند زیرا به اماکن امن منتقل می شوند و دوباره پس از حمله به بیمارستان بازگردانده می شوند.

دراین حال، در شرایطی که شمار مجروحان در نتیجه ادامه حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی افزایش یافته است، حدود 90 درصد از پرسنل خارجی بیمارستان ها، کار خود را رها کرده و رفته اند و این مساله بر وضعیت بیمارستان ها و ارائه خدمات درمانی تاثیر منفی گذاشته است.

"صالح عامر" کارشناس بیماری های عمومی گفته است که بیمارستان الجمهوریه درنتیجه بحران فعلی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته، و با کمبود شدید دارو و تجهیزات لازم برای انجام معاینات مشخص مواجه است.

"تميم الشامی" سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن گفت که رفتن ناگهانی شمار زیادی از پرستاران خارجی و نبود تجربه و مهارت کافی در نزد پرستاران یمنی، باعث وخیم شدن اوضاع بیمارستان ها شود.

"فؤاد الشاوش" رئيس بخش پرستاران در بیمارستان السبعین تأکید کرد، یکی از مشکلات این بیمارستان این است که پرسنل هندی این بیمارستان که شامل 60 پرستار زن بودند و شیفت های عصر و شب بیمارستان را پر می کردند، به ناگاه این مرکز را ترک کردند.

فعالیت بخش های مختلف بیمارستان السبعین به علت کمبود اکسيژن و نبود تخت کافی متوقف شده است، و بیمارستان خالی از مریض شده است.

"محمد صلاح" رئيس بخش اورژانس بیمارستان السبعین نیز به خبرنگار العالم گفت که کمبود اکسیژن و سوخت و مشکلات دیگر، باعث شد که بیماران را به بخش های دیگر منتقل کنیم و این بیمارستان که 16 مریض را پذیرش می کرد ، اکنون فقط هشت مریض دارد.

" امه الصبور نجم الدين" خبرنگار شبکه العالم در یمن گفت که بیمارستان های صنعا و دیگر استان های یمن با فشارهای زیادی از جمله کمبود خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی و نیز کمبود اکسیژن و برق و سوخت مواجه هستند.

محاصره زمینی ، دریایی و هوایی یمن از سوی عربستان سعودی، مردم یمن را با بحران های معیشتی و کمبود شدید مواد غذایی اساسی از جمله نان و شیر خشک مواجه کرده است، درنتیجه میلیون ها یمنی در سایه ادامه تجاوز عربستان سعودی در ماه رجب که از ماه های حرام است، در آستانه فاجعه انسانی قرار دارند.

 

 

پربیننده ترین خبرها