سازمان ملل حملات اسرائیل به مدارس غزه راتایید کرد

سازمان ملل حملات اسرائیل به مدارس غزه راتایید کرد
سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 - 11:21

العالم - کمیته تحقیق سازمان ملل متحد در باره حملات ژوئیه 2014 رژیم اسرائیل به باریکه غزه، با ارائه گزارشی، رژیم اشغالگر را به کشتار غیرنظامیان در 7 مدرسۀ متعلق به آنروا (آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی) متهم کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز گزارش کمیته تحقیقاتی سازمان ملل متحد را دلیلی قطعی برای اثبات کشتار فلسطینی های بی دفاع دانست.
رژیم صهیونیستی از تاریخ 16 ژوئیه تا 26 اوت 2014 با گلوله های توپ و موشک به 7 مدرسه ای که فلسطینی ها به آن پناه برده بودند، حمله کرد که در این حملات توپخانه ای و موشکی 44 فلسطینی شهید و 227 نفر نیز زخمی شدند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز (7اردیبهشت،27 آوریل) گزارش کمیته تحقیقاتی را دریافت کرد.
کمیته سازمان ملل در گزارش خود افزود: در یکی از این حملات، توپخانه اسرائیل روز 24 ژوئیه مدرسه ای ابتدایی را به گلوله بست که در این حمله حداقل 12 فلسطینی کشته و 93 نفر دیگر زخمی شدند و یکی از جنگنده های اسرائیل نیز روز 3 اوت موشکی به سوی یک موتورسیکلت در نزدیکی یک مدرسه ابتدایی شلیک کرد که در این حمله نیز 15 فلسطینی کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند. 
مساله مهم در گزارش کمیته سازمان ملل متحد این است که آنروا پیوسته ارتش رژیم صهیونیستی را از محل دقیق مدارسی که به عنوان پناهگاه های فلسطینیان بی دفاع استفاده می شد، مطلع می کرد ولی ارتش این رژیم همین مدارس را زیر آتش می گرفت.
دبیر کل سازمان ملل متحد، نوامبر 2014 این کمیته را به ریاست "پِتریک کَمارت" برای تحقیق درباره تجاوز رژیم اسرائیل به غزه تشکیل داد.
تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه 50 روز ادامه داشت و حدود 2 هزار و 200 شهید برجای گذاشت که بیشتر آنها غیرنظامی بودند.
بان کی مون در واکنش به کشته شدن فلسطینی هایِ پناهنده به مدارس آنروا گفت: کسانی که به امید یافتن سرپناه به مدارس آنروا پناه برده بودند، امیدشان به ناامیدی تبدیل شد.

درخواست حماس برای محاکمه سران جنایتکار اسراییل در دادگاه بین المللی
سامی ابوزهری، سخنگوی حماس، نیز اعلام کرد: گزارش کمیته تحقیقاتی سازمان ملل دلیل قطعی دیگری بر کشتار فلسطینی های بی دفاع در مراکز سازمان ملل است و حماس از سازمان های بین المللی می خواهد که سران جنایتکار اسرائیل را در دادگاه های بین المللی محاکمه کنند.
ابوزهری افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین باید این گزارش را به عنوان سند و مدرک به دادگاه های بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار اسرائیل ارایه دهد.

پربیننده ترین خبرها