آخرین خبرها از اوضاع بحرانی یمن با ادامه تجاوز عربستان

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 - 17:41

صنعاء (العالم) – خبرنگاران شبکه العالم از ادامه حملات آل سعود به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا، ابین و مارب خبر داده و تاکید کردند که این حملات، مناطق مسکونی، پایگاه های نظامی و تاسیسات زیرساختی را هدف قرار داده است.

علی الذهب خبرنگار العالم دریمن روز سه شنبه گزارش داد: شب گذشته شب سختی برای مردم یمن بود. جنگنده های سعودی مناطق النهضه و صوفان در شمال پایتخت را به صورت گسترده هدف قرار دادند، و چندین پایگاه نظامی از جمله یک پایگاه فنی و یک پایگاه نگهداری و حفاظت نیروهای مسلح بمباران شد.

منابع بیمارستانی نیز از کشته و یا زخمی شدن تعدادی از مردم و تخریب دست کم سه خانه در منطقه صوفان خبر دادند.
وی افزود: دانشکده فنی در منطقه خولان در حومه شرقی صنعا نیز هدف قرار گرفت و پلی که یکی از راه های ارتباطی اصلی میان استان صنعا و چندین استان دیگر از جمله مارب بود، تخریب شد.

حمله به ابین از ناو سعودی
الذهب خاطرنشان کرد که منطقه الصلیف و پایگاه دفاعی استان الحدیده در غرب یمن هدف چندین حمله هوایی قرار گرفت و ناوهای عربستان نیز ساحل ابین در استان عدن را هدف قرار دادند.
"امة الصبور نجم الدین" دیگر خبرنگار العالم درباره اوضاع انسانی مناطق بمباران شده گفت: به دلیل استمرار بمباران و حمله به تاسیسات زیرساختی و موسسات عمومی و خصوصی، قطع برق و نبود سوخت، اوضاع انسانی به مرز بحران رسیده است.

بحران آب، قطع برق و کمبود سوخت
وی افزود: به دلیل نبود برق و سوخت لازم برای ایستگاه ها و شبکه های ارتباطات عمومی اخیرا اطلاعیه ای رسمی درباره قطع ارتباطات و اینترنت در یمن منتشر شده است.
نجم الدین خاطرنشان کرد که بحران آب نیز یکی از معضلات اساسی مردم است زیرا یمنی ها با زحمت زیاد برای به دست آوردن مقادیر اندکی آب به سایر مناطق می روند و آن را تا خانه های خود حمل می کنند.
جلوگیری از ارسال کمک های صلیب سرخ

وی گفت: صلیب سرخ تاکید کرده است کسانی که این سازمان نامی از آنها نبرده است، از ورود یک کامیون حامل کمک های غذایی و پزشکی به عدن جلوگیری کرده اند و سایر کامیون ها نیز با خطر بمباران مواجهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها