تعطیلی فرودگاه صنعا به دلیل حملات عربستان + فیلم

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 - 21:06

صنعا (العالم) - در پی تجاوز هوایی عربستان سعودی به فرودگاه بین المللی صنعا و آسیب دیدن ساختمان ها و تاسیسات آن، پروازهای فرودگاه مختل شده و بیش از 10 هزار یمنی به دلیل ممنوعیت پروازهای داخلی به این فرودگاه در بازگشت به کشور خود بازمانده اند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از صنعا گزارش داد، فرودگاه بین المللی صنعا در اولین حملات عربستان آسیب دید و پروازهای بین المللی از مبدا و مقصد این فرودگاه ممنوع شد؛ و این فرودگاه امروز خالی از مسافران است و جز خسارت های مالی و ویرانی چیزی در آن دیده نمی شود.

قطع پروازهای یمن به دلیل حملات آل سعود
"محمد الرجامی" یکی از نیروهای امنیتی فرودگاه در گفت و گو با خبرنگار العالم که برای به تصویر کشیدن وضعیت فرودگاه صنعا به آنجا رفته بود، گفت: حمله عربستان سعودی به فرودگاه باعث تخریب همه جانبه آن شد و خسارت های مادی، اقتصادی و معنوی این حملات بسیار بیشتر بود زیرا بسیاری از شرکت های هواپیمایی بیکار شدند.
"عبدالله قلاله" کارمند یکی از شرکت های هواپیمایی نیز خاطرنشان کرد، فعالیت شرکت های خصوصی که در فرودگاه مشغول به کار بودند متوقف شده است، و به دلیل حمله عربستان به یمن؛ هیچ پروازی انجام نمی شود.

بلاتکلیفی مسافران یمنی در فرودگاه های خارج 
قلاله خاطرنشان کرد که به دلیل نبود امکان پرواز به مبدا و مقصد یمن، تعداد زیادی از شهروندان یمنی که قصد بازگشت به کشورشان را دارند در فرودگاه سایر کشورها سرگردان شده اند.
از کارمندان فرودگاه نیز خبری نیست و باجه های کاری آنها تخریب و تا زمان نامعلوم بسته شده است.

جلوگیری آل سعود از رفت وآمد مردم یمن به سایر کشورها

حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن با بمباران فرودگاه بین المللی صنعا و سایر تاسیسات حیاتی و زیربنایی یمن صورت گرفت، که این امر نشانه نیت آل سعود برای منزوی کردن یمن از دنیای پیرامون خود و جلوگیری از رفت و آمد مردم یمن به سایر کشورهاست.

پربیننده ترین خبرها